Ik heb 2 Kärcher foamlansen besteld via de groupbuy.
1 voor m'n zusje en 1 voor de buurman van m'n ouders.
Beiden hebben ze voor de bestelling van de groupbuy het resultaat van mijn zwarte versie gezien en zij willen ook graag dit resultaat, vandaar dat ik hier mee bezig ben.
Overigens hebben beiden geen lekkage!
Vandaag nog maar eens geprobeerd om dikker schuim uit de rode foamlans van m'n zusje te krijgen.
Eerst eens gekeken of het gaasje aan de binnenkant van de foamlans aanwezig was, deze was wel aanwezig.
Toen m'n eigen zwarte foamlans ook gedeeltelijk uit elkaar gesleuteld om te zien of er verschillen waren.
Als eerste de nozzle.
Het enigste verschil wat ik kon ontdekken is dat de plaatjes bij de rode versie iets omgebogen zijn.
De lengte en de opening binnenin zijn van beide gelijk.
Boven: rode versie
Onder: zwarte versie
Het gaasje.
Hier kon ik geen verschil ontdekken.
Boven: rode versie
Onder: zwarte versie
De knop.
Hier zijn een paar verschillen.
De zwarte versie kan verder op en dicht gedraaid worden dan de rode versie.
Als de knop helemaal dichtgedraaid is dan is er een verschil van ±2mm.
Als de knop helemaal open gedraaid is dan is er een verschil van ±1,5mm.
Verder van bovenaf geen verschil.
Links: zwarte versie
Rechts: rode versie
Meer heb ik niet uit elkaar gehaald, omdat de rest van de onderdelen vast zit met loctite/PTFE tape
Wel nog enkele foto's gemaakt de foamlans zonder knop.
Wat mij hier opviel is dat de injector bij de zwarte versie net iets verder richting de voorkant steekt dan bij de rode versie.
Verder zit er ±1cm. verschil in de lengte van het voorste gedeelte.
Hierna beide foamlansen weer in elkaar gesleuteld en tijd om te testen en het e.e.a op beeld vast te leggen.
De rode foamlans is gebruikt met een Kärcher HD spuit met een druk van 100 Bar.
De zwarte foamlans is gebruikt met een Nilfisk HD spuit met een druk van 120 Bar.
Volgens mij maakt de druk niet erg veel verschil.
Mijn vorige Nilfisk had ook een druk van 100 Bar en hiermee had ik ook hetzelfde schuim als wat ik nu heb met de zwarte versie.
Ik heb 100ml. Magifoam op 900ml. lauw/warm water gebruikt.
Dit gaf het volgende resultaat:
Als eerste de rode versie
Hierna de zwarte versie
Zoals te zien bij de rode versie hetzelfde effect als meerdere mensen met een rode versie.
Het lijkt mij ook dat bij de zwarte versie meer lucht word gemengd met het foam/water mengsel.
Misschien dat daardoor het schuim luchtiger en daardoor dikker wordt?
Magifoam met de zwarte versie na 10 minuten.
Ook heb ik de rode versie nog getest met 200ml. puur Magifoam zoals Tim vroeg.
Wel, dus alleen een laag pure foam in de fles. Ik wil weten wat er dan gebeurt.
I'm the Master of Bling!
Dit gaf wel iets dikker schuim, maar nog steeds erg waterig, waardoor het er sneller afloopt dan het schuim met de zwarte versie.
Zie hieronder een filmpje.
Ik hoop dat de verschillen tussen de rode en de zwarte versie een beetje duidelijk zijn en dat er misschien een oplossing komt?
Maakt het voor de reinigende werking nog verschil tussen dik en waterig schuim?