• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GESLOTEN Groupbuy: Autobrite Foamlansen (Heavy Duty!) voor maar € 35!

Vandaag aan de slag geweest ermee. Heb een Karcher en de rode foamlans. Fles gevuld met Magifoam 1:4, water was lauw warm. Begonnen met plaatjes zo gesloten als mogelijk en de zwarte knop helemaal dicht (dus naar rechts). Geen lekkage, maar de foam kwam in vier stralen uit de foamlans. Het verbreden van de plaatjes bracht geen verbetering, dus weer helemaal dicht gedaan. Door de zwarte knop een centimeter open te draaien kwam er een mooie foam! Zeg maar een natte scheerschuim.

Maar wat echt niet OK is, is het verbruik! Fles leeg op een VW Golf! Was maar 1 laag en heb niet staan lummelen ofzo.

Bij mij is de liter SSF 1:10 bij de helft van de auto leeg (misschien als ik er sneller overeen ga dat ik de auto net haal, ik doe het wel nauwkeurig), dus deze test kost dan 10,- :roll

Net even hier op CC getest met de Karcher HD series versie (schroefdraad, geen bajonet) met zowel pure snow foam als 3cm snow foam en de rest warm water.

Schuim was iets minder dik dan met de oude lans maar nog zeker dik genoeg, geen waterige substantie in ieder geval.

swift2asx zei:
Even voor de duidelijkheid: Volgens mij zijn er zijn 3 problemen:

1) lekkage bij Karcher (andere connectors hebben hier geen last van)
2) geen dik schuim (dit probleem doet zich voor bij alle types)
3) hoog verbruik foamshampoo

Hoog verbruik van de foamshampoo was ik nog vergeten als "probleem"

Ik heb 1/4 deel SSF gebruikt, deze aangevuld tot 3/4 volle fles. De fles was na gebruik leeg.

Let wel, ik heb 3 rondjes om de auto heen kunnen lopen. Ik heb de straal ook op bijna z'n breedst gezet waardoor je een groter bereik hebt, je dekt meer af.

Het verbruik vindt ik persoonlijk wel meevallen. Zeg nou zelf, ben je echt zo'n fanatieke foamer dat je elke week (of meerdere keren per week) staat te foamen?

Voor nu is het leuk en heeft het een hoge funfactor (voor de rest van de straat), maar na een tijdje heb je ook zoiets van: "pfffff, moet dat ding nou weer uit de kast en aangesloten worden..."

Vandaag maar eens uitgeprobeerd. Met een Nilfisk en rode connector HD spuit. 125ml SSF (minder dan een kwart van de fles) gebruikt en aangevuld met water 1:8 (toen was de fles vol). Volgende keer 1:12 proberen. Was eerst even puzzelen met de straal, totdat ik een mooie brede straal kreeg, heb in totaal 1x de hele auto langsgelopen, fles zit nog voor 1/4 vol. Heerlijk dikke laag schuim en het bleef nog lang op de straat liggen (even schoongespoeld want de buurtkinderen gingen erin spelen met hun fietsjes).
Erg tevreden ermee, buren ook blij dat de straat schoon was en rook naar kauwgumballen :)

nicknameless zei:
Het verbruik vindt ik persoonlijk wel meevallen. Zeg nou zelf, ben je echt zo'n fanatieke foamer dat je elke week (of meerdere keren per week) staat te foamen?

Voor nu is het leuk en heeft het een hoge funfactor (voor de rest van de straat), maar na een tijdje heb je ook zoiets van: "pfffff, moet dat ding nou weer uit de kast en aangesloten worden..."

Ik lig er ook niet wakker van, maar het blijft een feit dat het verbruik te hoog is en dat heb ik dan ook hier gemeld

Ik zeg kijk eens op FB page...dikke foam heren...dus denk toch echt dat het aan de gebruikers ligt...of ik ben gek

Bij mij werkt de foamspuit (nilfisk) naar behoren.....mij hoor je dus niet klagen !

De kärcher-foamspuit moet nog getest worden bij de schoonouders .....maar ik denk positief :-b

CC , nogmaals bedankt voor deze mooie GB :cool

Resultaat vandaag met de "rode" spuit :
100 ml foam en 600 ml warm water : genoeg om de auto minstens 2 keer in te foamen (heb ik ook gedaan want deze was supervuil :

scaled.php?server=823&filename=02032012002.webp

scaled.php?server=813&filename=02032012008.webp

na 2 keer foamen en afspuiten met de HD : 1 stuk van het dak gewassen met een washandschoen :

deze auto was minstens 6 weken niet gewassen.....
scaled.php?server=31&filename=02032012010.webp

Ik ga ff "misbruik" maken van dit topic : kan iemand mij een adres-website doorsturen waar je zulke velgen kan kopen ivm schade aan 1 van deze velgen ?
Dank bij voorbaat , indien ik dit beter in een ander topic plaats , dan mag dit laatste stukje er uit hoor mod ;)

Ik vond op de site van Autobrite en Detailingworld nog enkele afbeeldingen met hoe dik het schuim ook kan zijn.
Onderste 2 foto's ook geplaatst door Autobrite.
Je mag dan toch verwachten dat je met de groupbuy foamlans toch een vergelijkbaar resultaat moet kunnen krijgen?
Ik kan met de zwarte ''oude'' versie wel dit resultaat krijgen.
Morgen zal ik proberen om het verschil tussen de rode en de zwarte versie op beeld vast te leggen.

Snow_Foams.webp

Autobrite_Direct_Snow_Foam_Lance_Connectors.webp

12032011269.webp

magifoam4.webp

Misschien is drukinstelling van de HD-reiniger belangrijk om tot een goed resultaat te komen?:weetniet

Lijkt mij dat het beter is om met niet al te hoge druk te foamen. Zo heeft het produkt iets meer tijd om te mengen met het toegevoerde water, en lijkt het verbruik dus ook wat minder te worden.
Bovendien werkt het ook wat relaxter.

Ik heb nu een keer de ramen van appartement gedaan met de Magifoam 1:4 en het schuim was met mijn Nilfisk C110.3-5 volgens mij net zo dik als op de foto van de vorige pagina. Ik heb oveirgens een zwarte lans ontvangen bij deze groupbuy.

Hierbij een foto van de foam die uit mijn lans komt
Verhouding 100ml foam shampoo (ssf) en 800ml lauw water.

De foto is direct na het foamen van dat deel genomen:roll

img_0192%20(small).webp

fabia2.0 zei:
Ik vond op de site van Autobrite en Detailingworld nog enkele afbeeldingen met hoe dik het schuim ook kan zijn.
Onderste 2 foto's ook geplaatst door Autobrite.
Je mag dan toch verwachten dat je met de groupbuy foamlans toch een vergelijkbaar resultaat moet kunnen krijgen?
Ik kan met de zwarte ''oude'' versie wel dit resultaat krijgen.
Morgen zal ik proberen om het verschil tussen de rode en de zwarte versie op beeld vast te leggen.

Snow_Foams.webp

Autobrite_Direct_Snow_Foam_Lance_Connectors.webp

12032011269.webp

magifoam4.webp

Kijk en zo dik wil ik hem hebben, en zou die ook moeten zijn, maar hij komt lang niet in de buurt.
dit is van een uurtje geleden.
[URL]http://img861.imageshack.us/img861/7599/fotori.jpg
Nogmaals met de Gilmour Foamaster Foaming Gun op de tuinslang heb ik betere en dikkere schuim die 3 x zo lang blijft zitten als met de autobrite... en met de zelfde verhouding 1:6
Tim, is er al een oplossing?

Ik heb flink druk op mn karcher K7.400 (160bar) en daar kan ik perfect mee foamen, dus teveel druk zal het probleem niet zijn denk ik.

wat kan de oorzaak zijn van het niet opbouwen van druk?
bij m'n karcher-faomlance had ik hier geen problemen mee.
de hogedrukreiniger slaat niet aan met deze foamlance en als ie aanslaat is het maar voor korte duur (schuim is redelijk, blijft een paar minuten aanwezig). Zonder de foamlance bouwt hij wel druk op...