• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GESLOTEN Groupbuy: Autobrite Foamlansen (Heavy Duty!) voor maar € 35!

Bij mijn was het resultaat exact het zelfde als bij Berkant, draai je hem tever dan komen er inderdaad 2 flodderstraaltjes extra uit ik gebruik een karcher hogedrukspuit.
eerlijk gezegt had ik iets meer verwacht van deze lans.:$
 
@RedCat nee puur voor de test, toen ik de zwift heb gedaan heb ik er lauwwarm water in gedaan en nu koud water je moet meerdere wegen bewandelen dacht ik.
Eigenlijk heeft het bij mij ook weinig zin want de hd is aangesloten op de buitenkraan en hier komt na een tijdje ijskoud water uit, in de zomer heerlijk maar nu BRRR
 
in theorie mengt de foam beter met lauwwarm water dan met ijskoud, dus dat er koud water bijkomt via je HD heeft daar geen invloed op ;)
 
Zojuist via de mail contact gehad met Mark van Autobrite. Er komt een nieuwe connector mijn kant op :party:
Hopen dat hiermee de problemen opgelost zijn, maar dat zal wel goed komen!
 
ivo's zei:
in theorie mengt de foam beter met lauwwarm water dan met ijskoud, dus dat er koud water bijkomt via je HD heeft daar geen invloed op ;)
Thanks voor de info dus het water in het reservoir vullen met lauwwarm water, gaan we de volgende keer weer hetzelfde doen en dan zoals jij het zegt, bevindingen zullen tegen die tijd weer gepost worden;)
 
De werking van een foamlance is gebaseerd op het gedoseerd toevoegen van opgeloste shampoo aan de waterstraal uit de HD en tegelijkertijd toevoegen van lucht
De shampoo vormt dan belletjes (na het gaasje in de nozzle) die, onder de juiste omstandigheden, een dikke langblijvende schuimlaag geven
Als het mengsel te zwak is vormt zich slap schuim, dat kan ook gebeuren als het schuim (te) warm is
Dus als het schuim dun is bij gebruik van warm water, neem dan eerst eens koud water
Als het schuim bij koud water goed is kan je een dunnere mix nemen en warm water, met mogelijk een gelijk resultaat
 
Dit is mijn minimale afstand. het is een cd dikte.
fotoyl.jpg
 
Ik ben er dik tevreden over!
Ik had aan de hand van dit topic 40%foam en 60%water gebruikt, maar in het vervolg zal ik dit stevig af gaan bouwen. Ik heb het gevoel dat dit dus niet nodig was :)

Ook heb ik de auto zeker 3x kunnen foamen :p Nu alles maar leeg gespoten op de auto:-b

scaled.php?server=14&filename=p3013581.jpg

Na 10 min:
scaled.php?server=838&filename=p3013583.jpg


Betrof een nilfisk, als ik die koppeling zie tegen over die gammele kunstof karcher koppeling ben ik blij met de nilfisk:)^
 
Als ik de reacties zo lees is de mijne prima in orde. Ik ga nog eens stoeien met de mengverhouding en temperatuur van de oplossing in de foamfles.
 
Na alle verhalen over lekkende koppelingen, spuitwater enz., heb ik de mijne ook geprobeerd.

In dit geval gaat het om een foamlance voor de Nilfisk en SSF. Ik heb de versie die niet naar kaugomballen ruikt. Ik weet niet of dat het verschil maakt.

1/4 gevuld met SSF en aangevuld tot 3/4 met water
be5a450c.jpg


Aangezet zonder iets te stellen aan de foamlance.
28c6cecc.jpg


Een beetje lopen spelen met de knoppen op de foamlance gaf resultaat.
ab9a9643.jpg


ebf99150.jpg


Hier probeerde ik een streep met m'n vingers te maken, maar het schuim zakt zo snel, de streep verdwijnt snel weer.

eb846566.jpg


Na 5 minuten
181e4e0d.jpg


6a663843.jpg


18affd1c.jpg



Ik heb geen lekkages langs de aansluiting op de lans van de hogedrukreiniger en ook geen lekkages langs de rode neus van de foamlance.
Ook komen er geen waterstralen uit de nozzle naast de metalen plaatjes.
Bij het verdraaien van de metalen plaatjes in de nozzle wordt de schuimstraal juist breder. Hoe meer open gedraaid, des te meer gericht wordt de straal.
 
Bovenstaande foto's bevestigen wederom het overall beeld; het is met de (rode) foamlans niet mogelijk om echt dik schuim te produceren.

Er wordt gezegt dat de rode versie exact hetzelfde is als de zwarte, echter in een van de posts in dit topic blijkt dat de plaatjes van de zwarte dichter bij elkaar (tegen elkaar aan) kunnen worden gedraaid dan de rode. Dit duidt toch op een andere constructie. Ook het opzij spuiten wordt alleen genoemd bij de rode versie.

Hoe gaat het nu verder? Moet iedereen contact opnemen met Mark van Autobrite of komt er een collectieve oplossing?

Wat is nu de rol van Carclean hierin?
 
Ik heb die van mij nog niet gebruikt maar ik heb een zwarte gekregen en die kan helemaal dicht in elk geval. Zal dit weekend of volgende week proberen mijn lans te gebruiken en dan laat ik het hier even weten wat mijn bevindingen zijn.
 
Ik sluit me aan bij swift2asx, hoe nu verder? Ik neem namelijk aan dat niet iedereen plaatjes hoeft te schieten van zijn Foam praktijken met een Karcher Foamlans?
 
Tim zei:
Mark van Autobrite heeft zich geregistreerd op ons forum en zal zich vandaag of morgen met de boel gaan bemoeien. ;)

Heel belangrijk is om de problemen in kwestie te fotograferen of te filmen, zodat Mark duidelijk kan zien wat de problemen zijn.

:roll
 
Dat had ik ook wel gelezen maar de problemen met Karder Foamlansen lijken me duidelijk en er zijn nu eenmaal mensen die geen materiaal voorhanden hebben om dit even vast te leggen ;)
 
Even voor de duidelijkheid: Volgens mij zijn er zijn 2 problemen:

1) lekkage bij Karcher (andere connectors hebben hier geen last van)
2) geen dik schuim (dit probleem doet zich voor bij alle types)

Het niet krijgen van dik schuim heeft dus niet te maken met wel of geen lekkende karcher-connector.

Met bv een Nilfisk is het ook niet mogelijk dik schuim te krijgen; terwijl deze niet bij de connector lekt.

En foto's van het niet krijgen van dik schuim staan er inmiddels genoeg in dit topic lijkt mij.
 
Zou iemand kunnen testen wat de lans doet als je de fles met 100% foam vult, wellicht zuigt hij minder aan dan het oude model. Het belangrijkst is dat je na het foamen van je hele auto tussen de 40 en 100 ml verbruikt moet hebben aan foam.
 
Even terugkomend op het verhaal dat de rode foamlans geen dik schuim zou kunnen produceren. Dat was niet het geval. Toen ik de tweede keer probeerde gebruikte ik magifoam in de verhouding 1:6 en ondanks de lekkage in de connector (dus niet in het gedeelte tussen de handgreep en de lans, maar net daar voorbij is kennelijk de naad geopend) had ik een prachtig dikke schuimlaag op mijn ramen van de woning. Na 15 minuten hing het er nog op en moest ik het echt afspuiten. De volgende ochtend (24 uur later) lag er nog een schuimdeken op mijn terras. (dacht dat het weg zou regenen, maar helaas geen regen). Het KAN dus wel. Beetje jammer dat mijn connector kennelijk een productiefoutje heeft, maar verder deed ie het prima.