• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GESLOTEN Groupbuy: Autobrite Foamlansen (Heavy Duty!) voor maar € 35!

Raar zoveel verschillende reactie's :-/

Ik heb beide foamlancen van Autobrite.

De plastic versie en de heavy duty.

Met de plastic versie kan ik echt scheerschuim maken, zo dik :) Maar het 1l flesje was er wel snel door

Met de heavy duty heb ik nog maar 1 x gewerkt, hierin moet ik de juiste verhouding nog vinden.
Ik was toch nog tevreden met de schuimdikte, en volgens mij is deze een stukje zuiniger als de plastic versie.
Ik heb mij auto (middelgroot) helemaal gefoamd met een halve liter :-"
 
Groot verschil!

Maar ik denk ook dat mijn HD aan vervanging toe is, de lekkage is nagenoeg weg met dit rubbertje er tussen.
Schuim is ook veel beter nu, alleen denk ik dat ik met wat meer druk wel het juiste resultaat haal.

Verjaardag is eind maart, dan kan ik dus fijn een nieuwe Karcher roggelen.

Jokingotto zei:
Bij mij ook met de Karcher een tegenvallend resultaat.
Veel lekkage bij de koppeling tussen lans en handvat, en denk ik daardoor ook een tegenvallende schuimdikte.

Heb de tip van het rubber net opgevolgd, geen rubber aanwezig!
Dat heb ik denk ik op kunnen lossen met een stukje van een autoventiel.

Morgen ga ik testen en dan horen jullie meer.
Een ventiel is bij elke bandenboer voor weinig op te halen.

Ter verduidelijking het gaat om de ronde kant van het ventiel, dat stuk wat normaliter in het wiel zit en je dus NIET ziet.
Het deel dat in het wiel blijft zitten nadat je het ventiel door de velg trekt.

Meer info volgt.
 
Nou ik heb vorige week mijn karcher speciaal gekocht.
Ik had er eerst een met een HD aansluiting en kon alleen een foam lance krijgen met de K aansluiting.

Dus maar een nieuwe gekocht, en geloof me het ligt niet aan de hd reiniger.

Ten minste niet bij mij,^^

Michiel
 
Ook bij mij waterig schuim met de rode lans (verhouding 1:6 ), niet te vergelijken met wat er bij D.J. uit komt met de zwarte lans.

Zag ook dat de plaatjes in de kop best nog wijd uit elkaar staan in de dichtste stand.

Ik heb ook de extra straaltjes uit de kop, die dan over de auto spuiten :( .
Heb verder geen lekkage bij de aansluiting.

Gebruik een Kranzle 1150 T

2012-02-24-025.webp
 
Ik heb inderdaad ook niet heel dik schuim. Echter mijn schuim is wel beter dan op bovenstaande foto. Ik heb de zwarte knop bijna helemaal rechtsom gedraaid en heb een mengverhouding van circa 1:6 (Magifoam). Met de rode knop heb ik de plaatjes voorin zo dicht mogelijk bij elkaar staan zonder dat die 2 irritante stralen er uit komen. Stel ik de lans anders in dan wordt het al heel snel waterig.

Heb een Kärcher 2.100 gebruikt, zal ook nog eens met mijn andere Kärcher proberen deze is wat zwaarder. Verder geen last van lekkage en haperende Kärcher.

Onderstaand mijn resultaat bijna direct na het foamen.

IMAG0159.webp
 
Als ik de schuim zie hierboven (cavemania) , dan zou ik toch zeggen dat er niets mis is met de foamspuit ?
Dikker schuim kan altijd , maar gaat dan het effect niet weg omdat de schuim dan té is ?
Volgens mij moet het schuim juist een beetje "waterig" blijven , anders kan ie z'n werk toch niet doen (= inweken op het vuil en rustig naar beneden lopen...)

Of heb alleen ik hier een andere mening over ?

Oudere foto met mijn "andere" foamspuit :
De nieuwe geeft evenveel(of even weinig) schuim :
scaled.php?server=401&filename=21012012019.webp
 
Ik vind de foam plaatjes die hierboven staan ERG matig....
De foamlans die ik heb (ook een HD, op een Nilfisk C110.3) in combinatie met magifoam, altijd SCHEERschuim, zo dik....

@ Danny, het hoeft helemaal niet waterig te blijven, beter van niet juist! Hoe moet het vuil anders ingekapselt worden? daarvoor is toch echt product (foamshampoo, in de vorm van schuim) nodig...
 
Ik weet niet wat normaal is bij een foamlans maar als ik hoor van schuim in de vorm van scheerschuim dan is mijn conclusie dat ik dat niet haal. Verbruik trouwens ongeveer een halve fles aangemaakte foam per auto.

Neemt niet weg dat ik het nu al helemaal super vind.... En als het beter kan vind ik het goed..
 
Ik vind dat de lansen dik schuim moeten kunnen produceren, maar het is dan eigenlijk wel té dik en een té hoge concentratie foam en niet goed voor je wax of sealant. De truuk is dat het net dik genoeg is om een paar minuten te blijven hangen.

Nog steeds in afwachting van Mark van Autobrite.
 
Blijkbaar ben ik de enige die het niet zo ziet zitten ivm dat schuim dat blijkbaar toch erg "dik" moet zijn volgens velen.(de meesten dus)
Ik bekijk het zo : als het schuim té dik is , heeft het volgens mij ook geen vocht genoeg om het vuil "in te kapselen" .De shampoo-water-combinatie moet toch de kans krijgen om IN/ROND het vuil te geraken en met een dikke laag (scheerschuim) lijkt mij dit niet echt mogelijk. Ik heb liever dat mijn (matige) schuimlaag er af is na 10 minuten , dan dat het schuim er gewoon "op" blijft liggen/hangen. De kans dat je ook nog eens je waxlaag aantast is volgens mij ook groter door een "dikke" laag (scheer)schuim.
Dat is mijn kijk op het foamlans-gebeuren.....zoveel mensen , zoveel meningen...

Matig of niet : bij mij is de wagen na een foambeurt en afspuiten met de HD toch aardig proper.
Wassen met de 2EM moet je toch.

Misschien toch handig om er een testje van te maken :

Wie zich geroepen voelt mag altijd laten weten of de "dikte" van de schuimlaag ertoe doet . Maar laten we eerst beginnen om bvb allemaal dan dezelfde mengverhouding te gebruiken . Ik weet ook wel dat te waterig ook niet goed is , maar er zal wel uitvoerig getest zijn door de fabrikanten en misschien is het daarom handig om een foto/filmpje te kunnen bekijken van hun onderzoek.

@Tim : ik heb je antwoord nu pas gelezen (ivm dikte schuim enz.... :-b )
 
Zoals ik zelf al aangaf geeft m'n foamertje met de tuinslang met de zelfde verhouding 1:5 betere schuim en blijft deze langer op de auto zitten als de nieuwe HD.

Is voor mij tochten t een bevestiging dat er ergens iets niet goed zit.

Tuinslang 3 max 4 bar, HD reiniger 115 bar.

O ja en ik heb de zelfde foam gebruikt bij beide.. Magifoam.

Ik hoor het wel wat het verdict zal zijn.

Grtz michiel
 
grandscenicman zei:
Blijkbaar ben ik de enige die het niet zo ziet zitten ivm dat schuim dat blijkbaar toch erg "dik" moet zijn volgens velen.(de meesten dus)
Ik bekijk het zo : als het schuim té dik is , heeft het volgens mij ook geen vocht genoeg om het vuil "in te kapselen" .

Over de dikte van het schuim voor een goed gebruik kun je discussieren natuurlijk maar het lijkt me meer van belang, zoals Tim ook aangeeft, dat het apparaat in staat zou moeten zijn om een dik schuimkleed te kunnen produceren.

Een foamlans die in uiterste stand een (te) dikke laag kan produceren kun je nog compenseren door hem lichter af te stellen. Een foamlans die in uiterste stand een waterige substantie afgeeft daar kun je niet veel meer mee.
 
Hierbij ook even een foto van het resultaat bij mij.
Foamlans staat op de stand zodat ik het dikste schuim moet hebben, mengverhouding 100ml Magifoam op 900ml lauw water.
Foto is gemaakt zosnel als ik de hd een meter verder kon neerzetten de camera kon pakken die op de qliko lag dus zeg eens 2 minuten.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Dit is op een auto die net bij de garage is gekocht en helemaal geen bescherming/beading of sheeting had.

Ga het eerdaags ook op de Volvo proberen kijken of dat nog wat uit maakt, wel is de Volvo smeriger tegenover de Suzuki:schaam
 
Hi Guys

Mark here from Autobrite.

Many thanks for your orders for the foam lances. If any of you have any querys please do not hesitate to contact me at mark@autobritedirect.co.uk

The lances are new in design in terms of the look and colour but the insides remain the same. Same jet, gauze and housing.

The best way to operate the lance is put approx 1"-2" of SSF into the bottle and top up with water approx 3/4. Attatch to the pressure washer and adjust by turning the black nozzle to the clockwise position for your foaming results.

Like i said please let me know if we can help you in any way.

Regards Autobrite
 
Zo toch maar van me luie stoel opgestaan en de S60 gedaan, ditmaal met een exact gemeten 100 ml magifoam en exact gemeten 900ml koud water.
De zwarte knop bovenop tegen de klok in tot het eind gedraaid, de rode voorkant helemaal naar links en dan een tikje terug om te voorkomen dat ik 2 extra stralen zal krijgen.

Dit keer was de schuim idd veel mooier.
P1210166.webp


P1210168.webp


Een sigaretje verder en de hd enz opgeruimd te hebben.
P1210174.webp


P1210176.webp


De foam op de grond ook behoorlijk dik.
P1210177.webp


En tegenover de resultaten met de kleinere swift waarbij de hele liter op was heb ik nu bij de S60 nog een halve fles foam over:jippie

Dus hier geen problemen meer en ook geen lekken :party
 
@ Berkant, bijzondere reden voor warm of koud ?
Ik heb het idee dat SSF wel van warm houdt, SnowFoamCombo en Magifoam minder :weetniet