• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GESLOTEN Groupbuy: Autobrite Foamlansen (Heavy Duty!) voor maar € 35!

Ik heb hetzelfde "probleem" als Mark.
Heb ook een Karcher en heb het zowel met de SSF als de Magifoam dat ie waterig is. Werkt dan nog steeds wel maar blijft nog wel veel zitten dan.

Hou je ons op de hoogte Tim?

Gisteren getest met volgend resultaat.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
en schoon

ik heb ook voor het eerst de foamgun gebruikt. vond het reservoir er snel doorheen gaan, maar viel me niet tegen voor de eerste keer. moet er nog 'n beetje mee leren spelen denk ik. ik had het 1:10 geprobeerd. schuimde aardig

Vrijdag en Vandaag ook aan het foamen geweest.

Eerst mijn eigen auto na een aantal minuten:

Vandaag auto van mijn Vader:

66724103.webp

En van mijn vriendin:

97537676.webp

Helaas vergeten foto's na te maken :'(

Ook hier vandaag de foamkit gebruikt werkt perfect, heb het hele reservoir leeggespoten op de swift terwijl die eigenlijk op een kwart na al genoeg foam had, kreeg het foam wat op de weg kwam later met moeite weg om de werkplek enigzisn schoon te krijgen, naar mijn menig super:-)^
Geen lekkage aan de karcher.

Misschien raadzaam voor de mensen met lekage te vertellen welk type karcher er lekt?

Misschien dat het een bepaald type is die steeds lekt.

Ik trap af met de
Karcher K5.700 serie
Koppeling in het handvat lekt.

Heb ook problemen met mijn lans. Ik kwam vrijdag thuis en als een klein kind het pakje van CC geopend. Dan bijna een uur bezig geweest met de lans in de hoge druk te krijgen. Niet gezien dat er nog een stukje lans in stak van de frees (je weet wel dat gele stukje dat in de koppelingen steekt). Na dit domme euvel verholpen te hebben ben ik beginnen spuiten. Reservoir super snel leeg en bijna geen druk. Vervolgens naar de Gamma om een nieuwe. Komen we thuis alles in elkaar gezet. Blijkt dat de hogedruk niet op druk komt en blijft spuiten als het pistool niet wordt ingeduwd. Dit buiten proportie want is gewoon een garantie geval.

Ik vind zoals hierboven dat de schuimlaag een beetje tegen valt en waterig is.

Misschien moeten we hier een lijstje opstellen van het merk en de problemen kunnen we een overzichtje bewaren.

IjceMan Karcher K5.700 serie, Koppeling in het handvat lekt.
Revoldius Karcher K3.495 rode versie, waterige schuim

De eerste keer dat ik de foamgun gebruikte nergens last van gehad. Vandaag na alle verhalen en de twijfel over de dikte van het schuim nogmaals aangesloten en mijn ramen van het huis gewassen. Alles gedaan zoals altijd, druk de handgreep in en ik hoor meteen een harde tik waarop via de naad in de aansluiting een harde straal water spoot.

aansluiting.webp

Het betreft dus de naad van het kunstof waarlangs het lekt en niet langs het binnenwerk van de aansluiting...
(Ik hoop dat het wat duidelijker is)

De foamgun lek bij mij enkel innerlijk bij de byjonetaansluiting geen barst aan de naad van de connector te zien.
Contact gehad met Tim , wellicht mist er een rubbertje in de connector .

Bij mij bleef de foam bijna 10 minuten hangen :D Dit gemengde goedje, ongeveer 3cm SSF in bottle opgevuld met water:

web1.webp

Had dit als resultaat:

web2.webp

web3.webp

Top ding :W Ik ben er echt ontzettend blij mee! Nu nog een DAP900 set en wat poetsmiddeltjes en dan vind ik het wel best! :D

[edit]owja, winterwieltjes niet gepoetst... geen zin meer in :D

Voor de mensen met een Karcher en lekkage bij de connector, kijk even of er een rubber ringetje in zit. We hebben al iemand gehad waar het ringetje lijkt te ontbreken. Het ringetje hoort aan de binnenkant te zitten.

ijceman zei:
Misschien raadzaam voor de mensen met lekage te vertellen welk type karcher er lekt?

Misschien dat het een bepaald type is die steeds lekt.

Ik trap af met de
Karcher K5.700 serie
Koppeling in het handvat lekt.

Ik heb ook een K5.7000 serie en bij mij werkt hij perfect.

Ik merk dat de heavy duty foamlance zuiniger is als de plastic versie van autobrite. :) Deze heb ik ook.

Ik heb een karcher r3.20 als het goed is en deze lekt ook.

Lijkt wel een rubbere ring in te zitten, maar deze is kneiterhard... en volgens mij zijn normaal de afsluitende rubberen ringen toch wat zachter.

Hij zit toch gelijk aan de rand van de connector?

Kijk eens op e-bay en type karcher hier worden de rubbers met de vleet aangeboden waarschijnlijk komt het vaker voor bij dit merk :-"

Bij mij ook met de Karcher een tegenvallend resultaat.
Veel lekkage bij de koppeling tussen lans en handvat, en denk ik daardoor ook een tegenvallende schuimdikte.

Heb de tip van het rubber net opgevolgd, geen rubber aanwezig!
Dat heb ik denk ik op kunnen lossen met een stukje van een autoventiel.

Morgen ga ik testen en dan horen jullie meer.
Een ventiel is bij elke bandenboer voor weinig op te halen.

Ter verduidelijking het gaat om de ronde kant van het ventiel, dat stuk wat normaliter in het wiel zit en je dus NIET ziet.
Het deel dat in het wiel blijft zitten nadat je het ventiel door de velg trekt.

Meer info volgt.

Ik heb hem ook binnen,

Moet wel zeggen dat ik het schuim idd een beetje vind tegen vallen, had hem veel dikker verwacht.
41980226414807365927210.webp

Had nu een Gilmour voor op de tuin slang, maar die maakt haast dikkere schuim als de HD.
Doe ik iets fout want zoals de schuim van D.J is die van mij echt niet.

Wat is nou de beste verhouding? of komt het door het oude en nieuwe model.
Ik meng hem nu 1 op 5 en dan krijg ik dit?

Ik heb de rode, en lekt btw niet.

Michiel