• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GESLOTEN Groupbuy: Autobrite Foamlansen (Heavy Duty!) voor maar € 35!

Tomalphen zei:
wat kan de oorzaak zijn van het niet opbouwen van druk?
bij m'n karcher-faomlance had ik hier geen problemen mee.
de hogedrukreiniger slaat niet aan met deze foamlance en als ie aanslaat is het maar voor korte duur (schuim is redelijk, blijft een paar minuten aanwezig). Zonder de foamlance bouwt hij wel druk op...

Mijn oude nilfisk had ook problemen met mijn (eerste) foamspuit .
Toen was het probleem dat de HD te weinig druk had en kwam er wel schuim uit , maar zo ongeveer : 2 sec. wel , 2 sec. niet , 2 wel , 2 niet. De HD kon blijkbaar niet volgen met druk opbouwen.(en lekte zelfs )

Heb dan maar een nieuwe HD gekocht (nilfisk E145 10.2 xtra) en had geen problemen meer...

Met de lans uit de GB heb ik ook geen problemen , hoewel het schuim idd veel dikker zou moeten zijn volgens velen en volgens "autobrite direct"(de reclame).

De plaatjes staan idd wel uit elkaar , en bij mijn andere(oudere) spuit..niet !
 
Ik heb 2 Kärcher foamlansen besteld via de groupbuy.
1 voor m'n zusje en 1 voor de buurman van m'n ouders.
Beiden hebben ze voor de bestelling van de groupbuy het resultaat van mijn zwarte versie gezien en zij willen ook graag dit resultaat, vandaar dat ik hier mee bezig ben.
Overigens hebben beiden geen lekkage!

Vandaag nog maar eens geprobeerd om dikker schuim uit de rode foamlans van m'n zusje te krijgen.

Eerst eens gekeken of het gaasje aan de binnenkant van de foamlans aanwezig was, deze was wel aanwezig.
Toen m'n eigen zwarte foamlans ook gedeeltelijk uit elkaar gesleuteld om te zien of er verschillen waren.

Als eerste de nozzle.

Het enigste verschil wat ik kon ontdekken is dat de plaatjes bij de rode versie iets omgebogen zijn.
De lengte en de opening binnenin zijn van beide gelijk.

Boven: rode versie
Onder: zwarte versie

IMAG0209.jpg




Het gaasje.

Hier kon ik geen verschil ontdekken.

Boven: rode versie
Onder: zwarte versie

IMAG0210.jpg




De knop.

Hier zijn een paar verschillen.
De zwarte versie kan verder op en dicht gedraaid worden dan de rode versie.
Als de knop helemaal dichtgedraaid is dan is er een verschil van ±2mm.
Als de knop helemaal open gedraaid is dan is er een verschil van ±1,5mm.
Verder van bovenaf geen verschil.


Links: zwarte versie
Rechts: rode versie


IMAG0221.jpg

IMAG0222.jpg

IMAG0225.jpg


Meer heb ik niet uit elkaar gehaald, omdat de rest van de onderdelen vast zit met loctite/PTFE tape
Wel nog enkele foto's gemaakt de foamlans zonder knop.
Wat mij hier opviel is dat de injector bij de zwarte versie net iets verder richting de voorkant steekt dan bij de rode versie.
Verder zit er ±1cm. verschil in de lengte van het voorste gedeelte.


IMAG0226.jpg

IMAG0228.jpg

IMAG0227.jpg

IMAG0211.jpg

IMAG0212.jpg


Hierna beide foamlansen weer in elkaar gesleuteld en tijd om te testen en het e.e.a op beeld vast te leggen.
De rode foamlans is gebruikt met een Kärcher HD spuit met een druk van 100 Bar.
De zwarte foamlans is gebruikt met een Nilfisk HD spuit met een druk van 120 Bar.
Volgens mij maakt de druk niet erg veel verschil.
Mijn vorige Nilfisk had ook een druk van 100 Bar en hiermee had ik ook hetzelfde schuim als wat ik nu heb met de zwarte versie.
Ik heb 100ml. Magifoam op 900ml. lauw/warm water gebruikt.



IMAG0215.jpg

IMAG0217.jpg


Dit gaf het volgende resultaat:

Als eerste de rode versie

Hierna de zwarte versie

Zoals te zien bij de rode versie hetzelfde effect als meerdere mensen met een rode versie.
Het lijkt mij ook dat bij de zwarte versie meer lucht word gemengd met het foam/water mengsel.
Misschien dat daardoor het schuim luchtiger en daardoor dikker wordt?


Magifoam met de zwarte versie na 10 minuten.
IMAG0219.jpg

IMAG0220.jpg



Ook heb ik de rode versie nog getest met 200ml. puur Magifoam zoals Tim vroeg.
Wel, dus alleen een laag pure foam in de fles. Ik wil weten wat er dan gebeurt.
I'm the Master of Bling!

Dit gaf wel iets dikker schuim, maar nog steeds erg waterig, waardoor het er sneller afloopt dan het schuim met de zwarte versie.
Zie hieronder een filmpje.


Ik hoop dat de verschillen tussen de rode en de zwarte versie een beetje duidelijk zijn en dat er misschien een oplossing komt?

Maakt het voor de reinigende werking nog verschil tussen dik en waterig schuim?
 
Ik heb ook de rode versie en gebruik een nilfisk. Geen lekkages maar er is precies toch een verschil met de zwarte versie. Ik krijg inderdaad totaal zo geen dik schuim als in uw filmpje met de zwarte lans.
Ik gebruik 100 magifoam met 900 lauw/warm water. Ben eens benieuwd wat de oorzaak zou kunnen zijn, Tim??? De test hierboven toont inderdaad dat er toch duidelijk een verschil is.
 
Fabia 2.0 heeft duidelijk aangetoont dat de rode lans niet hetzelfde is als de zwarte (dit in tegenstelling tot wat Mark van Autobrite beweerd)

We kunnen nu denk ik wel concluderen dat dit dus ook de oorzaak is van het dunne schuim.

De grote vraag voor iedereen met de rode versie is: Hoe gaat dit opgelost worden?
 
swift2asx zei:
De grote vraag voor iedereen met de rode versie is: Hoe gaat dit opgelost worden?

@fabia2.0 :Ik zou alvast eens proberen om de rechte plaatjes te monteren op de rode spuit en zien wat het verschil daar al mee is ? :weetniet
 
Ik heb helaas mijn nieuwe HD nog niet binnen en dus nog niet kunnen testen,wel de rode versie gekregen.Maar als ik dit zo lees allemaal word ik niet echt blij:(
Vraag me nu wel af hoe het verder moet want dit gaat het denk ik zo niet worden:no
 
Gisteren ook maar eens mijn auto gefoamd. (rode versie)

Mengeverhouding; 1:4 Magifoam: Lauw water
dsc01507gh.jpg


dsc01510uy.jpg

Mijn resultaat direct na het foamen: (hele fles leeggemaakt)
dsc01527z.jpg


Foam nog aanwezig na ca 10 minuten.
dsc01534j.jpg



Resultaat volgens mijn net als de meeste andere gebruikers van de rode versie. (geen dikke scheerschuim)
Afspoelen met HD en meeste vuil is weg.

Lucas
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Test van Fabia toont aan dat de rode foamlans toch echt niet goed is.

Ik heb net nog met m'n oude zwarte gefoamed en krijg zelfs met maar 70ml SSF op een liter mooi dik schuim op de auto
 
Gisteren getest met twee verschillende producten op mijn drie auto's met de zwarte foamlans icm een Bosch 110 bar HD.

Eerst de zilverkleurige Polo met de Supa Snow Foam. Deze heb ik gemengd in een 1:6 verhouding met de zwarte knop nagenoeg dichtgedraaid.

25gewxi.jpg


Daarna dezelfde verhouding op mijn zwarte Leon.

16a78d3.jpg


Daarna heb ik de Magifoam gebruikt in dezelfde verhouding op mijn Porsche (1:6) maar dan de zwarte knop helemaal opengedraaid voor het beste resultaat.

u3t52.jpg


Uiteindelijk was dit het eindresultaat door alleen de Magifoam te gebruiken en af te spuiten met de hogedrukspuit.

sw5rar.jpg
 
Tomalphen zei:
grands.: hoeveel bar zou de HD-reiniger minimaal moeten geven? die van mij geeft 100, is dat niet genoeg?

:weetniet , heeft er niks mee te maken volgens mij .

Toen ik indertijd de foamlans van Divingdisaster geleend heb , kwam er ook een mooi schuimtapijt uit en dat was een kärcher de volgens mij toch zeker geen 120 bar had .

Een instapmodel geeft toch ook goed druk , persoonlijk denk ik eerder dat het probleem bij de plaatjes ligt .

Zelfs mijn oude nilfisk gaf schuim en die lekte onderaan ....:-" en moest de druk altijd opbouwen voordat de foamspuit werkte , maar er kwam zeker schuim uit !
 
gister voor het eerst de rode foam lans gebruikt met de verhouding 1/6.
maar na de eerste auto was de fles al 1/3 leeg en net als bij de rest is de foam heel dun, een streep trekken met je vingen is niet mogelijk want zo snel zakt het foam naar beneden.

verder vind ik dat hij wel erg veel foam gebruikt.
en had het gevoel dat het niet zo veel meer waarde gaf om te foamen wat normaal toch wel zou moeten. maar dit ligt mischien ook aan de rode lans (neem ik aan teminste)

hoop dat er snel een oplossing komt.
 
Ik kreeg met de Magifoam het beste resultaat maar die heb ik ook ruim 20 minuten laten zitten itt de SSF die ik 10 minuten heb laten zitten. De SSF gaf bij mij ook maar weinig resultaat.
 
Van deze laatste groepsaankoop heb ik geen gebruik gemaakt, maar nu op de laatste paar bladzijdes over de problemen met het schuim lees, wil ik mijn ervaring wel delen.

Ik vul de fles van de foamlance altijd met 850 tot 900 ml heet water en vul aan met foamconcentraat. Eerst heb ik de SSF gebruikt, nu ben ik aan de Magifoam bezig.
Wanneer ik ga foamen, dan zet ik de stelknop altijd helemaal dicht, om een maximale foamlaag te krijgen.
Echter, wanneer ik start met foamen, dan komt er vrijwel altijd eerst een erg dun, waterig schuimmengsel uit. Het geluid van de foamlance is dan ook anders. Door eenvoudig eventjes de stelknop wat los te draaien en vervolgens weer helemaal dicht, dan is ie als het ware vertrokken en komt er een mooie dikke laag schuim die na 10 minuten er nog steeds mooi op ligt.
Dit verschijnsel heb ik iedere keer als ik stop en start met foamen, dus ook tussendoor als ik mijn Kärcher moet verzetten. Als je dit niet weet en je zou de stelknop niet even aanpassen, dan zou het resultaat erg tegen vallen.

Met de genoemde hoeveelheid foammengsel kan ik met gemak een auto doen.

Misschien is dit hier al eens voorbij gekomen (had geen zin om de 19 blz door te nemen :-b ); indien niet, wellicht heeft iemand er wat aan.
 
Ik heb dus met mijn rode versie hetzelfde "probleem" als de rest, geen scheerschuim...

Tevens vanmiddag een filmpje geschoten van de lekkage bij de karcher modellen.

Het is wel telefoon kwaliteit maar het zou toch duidelijk genoeg moeten zijn.

&context=C3a0898cADOEgsToPDskKavqIG6MMD2yxJJM8jbS3D
 
Ik ben vanavond eens aan het zoeken geweest op google of ik iets kon vinden over de foamlansen.
Vind het nog steeds raar dat je met op het eerste oog dezelfde foamlansen niet hetzelfde resultaat kunt krijgen.
Mark van Autobrite zei:
The lances are new in design in terms of the look and colour but the insides remain the same. Same jet, gauze and housing.

Op beide foamlansen staat made in Italy, alleen volgens mij komt de rode versie van een andere fabrikant.
Misschien dat hier ook het verschil in schuim resultaat zit? :weetniet
De gebruikte materialen voor beide foamlansen zijn gelijkwaardig, dus dat zal het probleem niet zijn.

De zwarte versie komt van PA uit Italië: klik

De rode versie komt volgens mij van MTM Hydro uit Italië: klik

Als je de foamlansen op beide pagina's bekijkt, zie je duidelijk de verschillen in knop en het voorste plastic gedeelte.
De rest van de verschillen heb ik m'n vorige bericht al laten zien.
 
Ik heb de indruk dat de "nieuwe generatie" van foamlansen (de rode dus) echt niet veel waard zijn...

Na dit alles hier te lezen heb ik wat schrik om mijn nieuwe foamlans uit te proberen...

Ik heb ook een foamlans van de oude generatie (de zwarte dus) die ik al vele maanden gebruik, en deze werk echt perfect!
Scheerschuim dik foam en niks van lekken...

Dus ik zou dit dan van de "nieuwe generatie" foamlansen op z'n minst ook verwachten...

Hopelijk komt er een oplossing...
 
Zondag ook de rode versie gebruikt met een Nilfisk HD spuit.
Werkt niet goed, het schuim wat eruit komt is erg waterig.

M.v.g. Dikkie