• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Staalwol

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Wie regelmatig op DW komt kan zien dat er in Engeland veel detailers zijn die staalwol #0000 gebruiken icm een metal polish om de uitlaten weet netjes te krijgen. Onlangs heb ik bij de Karwei een rol fijn staalwol meegenomen. Op de verpakking staat dat het ook geschikt is voor lakken.

Heb hier de mothers metal polish staan. Dus binnenkort maar eens aan de slag. Iemand anders hier ervaring met staalwol?

Bij zwaar verweerde uitlaten gebruik ik het icm met een clay lube (bij mij die van Dodo Juice), daarna nog met een metal polish er overheen en vaak is het dan weer een net uitlaatje.

Snitser zei:
Wie regelmatig op DW komt kan zien dat er in Engeland veel detailers zijn die staalwol #0000 gebruiken icm een metal polish om de uitlaten weet netjes te krijgen. Onlangs heb ik bij de Karwei een rol fijn staalwol meegenomen. Op de verpakking staat dat het ook geschikt is voor lakken.

Heb hier de mothers metal polish staan. Dus binnenkort maar eens aan de slag. Iemand anders hier ervaring met staalwol?

Werkt idd perfect ik deed er ook zelf mn demper mee en andere onderdelen in het motot gedeelte

ff heeeeeel oud topic een schop geven:

De rand van het uitlaateindstuk van mijn Seat Leon TDI is flink geoxideerd door zout/roet/vocht (of combi daarvan):(
Materiaal is verchroomd staal. Chroom is er op sommige plaatsen van af, oppervlak voelt daar ook ruw aan, het is dus niet alleen oppervlakkige oxidatie.
Met alleen de Mothers Metal Polish lukt het dan ook niet meer.

Nu heb ik nog wel ergens Brillo liggen, maar is dat niet te grof hiervoor? Maak ik hiermee misschien krassen die ik niet meer (met de hand) weggepoetst krijg met mijn Mothers Metal Polish?
Of beter op zoek gaan naar fijnere wol? (plaatselijke bouwmarkt?)

Ik zie in de CC webshop gradaties staan van 1 tot 4 nullen (bijv. 000)
Welke is aan te raden voor sterk geoxideerde, verchroomde uitlaten?

Thanx in advance,

meuh

Kwaliteits Chroom wordt aangebracht met meerdere onderlagen.
Die onderlagen zijn zacht (koper / nikkel) zorgen voor vulling en hechting
Als je door de harde chrome laag heen bent zou ik dus niet teveel kracht gebruiken

Hans

Het lijkt er op dat op de plaatsen waar het chroom afgebladderd is, het blanke staal al tevoorschijn komt. Dat zou betekenen dat de onderlagen inderdaad ook al verdwenen/aangetast zijn?
Dan zou staalwol wel tijdelijk verbetering opleveren, maar na verloop van tijd zou het staal opnieuw gaan roesten, of heb ik het verkeerd?

Misschien dan toch maar op zoek gaan naar een nieuw eindstuk? (wel RVS deze keer) Zwager van me heeft een Audi TT uit 2001, en zijn (wel RVS) uitlaten zien er nog prima uit!

Jammer, mijn eindstuk is origineel Seat (niet dat dat veel zegt :( ) en is 3 jaar en 50.000km oud...

meuh

Wat zegt de dealer hiervan? Ik vind 3 jaar en 50.000km namelijk wel erg snel, vooral ook omdat jij de auto goed bijhoudt.