• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

standtijd polish

bolletje

Detailing rookie
24 sep 2014
3
0
Vandaag heb ik de auto voor het eerst met deep chrystal polish van Meguiars behandeld. Ik had niet verwacht dat het op een vrijwel nieuwe auto zoveel zou doen.
Het was even wennen maar het bleek heel gemakkelijk te verwerken.
Morgen wordt de auto behandeld met tech wax 2.0
Het is mij alleen niet duidelijk of de behandeling met polish later herhaald dient te worden en hoeveel tijd er tussen zit tussen een nieuwe en de eerdere behandeling.
Ik heb deze info. nergens terug kunnen vinden. Weet iemand dit?

Normaal niet Bolletje, als je hem vandaag hebt gepolished zou ik hem gewoon waxen met de wax tech 2.0. Deze heeft toch lichte cleaners ;-)

Ik bedoel eigenlijk of het bv. na een half jaar of een jaar weer gedaan moet worden met polish. Ik moet zeggen dat het resultaat er wel naar is.
Ik had alleen wat moeite met het uitwrijven van de tech wax 2.0
Met een temperatuur van 17 graden zou je toch verwachten dat de wax droog voldoende zou zijn om uit te poetsen. Het inwrijven ging overigens goed met de bijgeleverde pad.
Na ruim 3 uur pikte het soms nog . Flink doorpoetsen had uiteindelijk resultaat maar echt licht ging het niet.
Kan het een optie zijn om de wax de ene dag aan te brengen en de volgende dag uit te poetsen? Ik heb mede dankzij de pad een slechts dunne laag aangebracht.

Als hij na 3 uur nog niet droog is ben ik bang dat je het veel te dik hebt aangebracht met dit weer is hij binnen maximaal 15 minuten droog om op te wrijven.
En lees eens deze door.
https://forum.Carclean.com/#handlei...g-exterieur-stappenplan-handmatig-met-video-s
https://forum.Carclean.com/#handleidingen-tutorials-reviews-en-tests.34/3521-how-to-de-swipetest
https://forum.Carclean.com/#handlei...en-detail-plan-om-je-auto-weer-top-te-krijgen

Geeft al een hoop meer duidelijkheid. Ik las dat polish gerust 2 maal per jaar gedaan kan worden.
De wax is echt heel dun opgebracht. Zo dun zelfs dat ik soms twijfelde of er wel iets op zat. Ik las dat het niet verstandig is om de wax een dag te laten zitten want dat kan een drama worden.
Wellicht was de luchtvochtigheid hoog waardoor de wax meer tijd nodig had om te drogen.

Ikzelf klei - polish - wax om de 6 maanden ongeveer.... (met de hand, en 1x per jaar met Machine). Als de wax slecht afneemt vrees ik ook dat hij té dik is aangebracht.

Sowieso geen dag laten zitten of je kan hamer en bijl zoeken ;-)

Probeer anders eens een laagje op iets gelakt te zetten bij jouw binnen, zo kun je mss de goede 'dikte' vinden om aan te brengen :-D

Grtz