• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stap voor stap

shockwave

Detailing rookie
3 jun 2015
2
0
49
Goedendag,

ik ben nieuw op dit Forum.
Heb naar mijn idee goed rond gekeken...maar niet direct gevonden.

Maar wie kan me vertellen / misschien staat het al ergens...

Wat zijn alle stappen van het auto wassen en wat kan ik het beste periodiek doen?
Ik snap dat regelmatig wassen nodig is maar om de hoeveel tijd etc. al het andere:
als voorbeeld onderstaande bestaande kit op carclean bv.
  • California Gold Shampoo 473ml
  • California Gold Clay Bar System (veilig en doeltreffend verwijderen van oppervlaktevervuiling)
  • California Gold Step 1 Pure Polish (reinigen van de lak, verwijderen lichte swirls)
  • California Gold Step 2 Micro-Polishing Glaze (voeden van de lak, diepe glans, verbergen restkrasjes)
  • California Gold Step 3 Pure Brazilian Carnauba Liquid Wax (langdurige bescherming en diepe glans)
DANK U ZEER

Hey Shockwave,

Welkom op het forum!

Je vraag betreft het wassen van de auto, maar je omschrijft veel meer stappen. Ik neem dus ook aan dat je met ''wassen'' bedoelt ''schoonmaken, verzorgen en beschermen.''

California Gold Shampoo 473ml
California Gold Clay Bar System
California Gold Step 1 Pure Polish
California Gold Step 2 Micro-Polishing Glaze
California Gold Step 3 Pure Brazilian Carnauba Liquid Wax

De shampoo is veilig voor eventuele wax die al op de auto zit, (auto wassen, zonder de wax te verwijderen)
Met de klei-set heb je alles bij de hand om te kleien, (klei/lube/doek)
De Pure-Polish is een cleaner, (verwijdert dus ook een wax/sealant)
De glaze voed de lak en bevat een hele fijne polish, (diepere kleur/glans, hele fijne krasjes/swirls vallen minder op)
De carnaubawax geeft een warmere glans. (en is op te wrijven)

Als je puur je auto op deze manier wilt verzorgen, lijkt mij dit een prima lijstje. Ik zou daar wel aan toe willen voegen dat het gebruik van een goede handschoen een hoop krasjes en dergelijke zal voorkomen. Sterker nog, een tweede handschoen voor de vuilste delen van de auto is ook mijn advies. Voorbeeld handschoen --> Thick Mitt

Howto: Dibbuz Carwash & Wax polijsten