• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan cabrio dak

Frankyman92

Detailing rookie
21 apr 2012
69
0
Hi carcleaners!

Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van een bmw e36 328 i cabrio;-)

Deze ga ik natuurlijk ook helemaal polijsten, maar dat is niet de eerste keer en daar ben ik inmiddels wel bekend mee.

Echter heb ik nog nooit een cabrio dak gereinigd en beschermd.

Het dak is niet helemaal mooi donker zwart meer en dit wil ik wel graag terug krijgen.

Ik had al gelezen dat ik het dak goed schoon kan maken door hem met apc schoon te maken.

Aangezien ik graag eens een product van nanolex wil proberen, dacht ik het dak te behandelen met de textile and leather sealant van nanolex?

Ik ben benieuwd naar tips/ervaringen!;-)
 
Ik zou zelf geen APC gebruiken, omdat deze witte residuvlekken kan geven. Ik heb zelf kort geleden nog een cabrio dak gedaan van een Lancia Beta Montecarlo met deze produkten:https://www.Carclean.com/product/RaggTopp/Fabric_Convertible_Top_Care_Kit_EU_1165A_101912
 
Probeer een extractor te regelen bij een forumlid
APC reinigt prima, maar als het achterblijft kan het het aanhechten van vuil ook bevorderen
Nadat de bescherming er op zit is bijkleuren niet meer effectief
Dus als je dat wilt (zijn middelen zat voor) dan voorafgaand aan het beschermen
 
Ah, kijk toch weer handig dat ik hier even navraag doe!:)

Beschermen de producten van raggtop net zo goed als die van nanolex?

En wat zou ik anders kunnen gebruiken om het zwart te kleuren voordat ik het bescherm?