• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan CQuartz

Thegame1512

Detailing addict
9 mrt 2009
645
65
Hallo iedereen,

Ik heb een paar dagen terug Cquartz aangeschaft. Ik lees heel veel tegenstrijdige verhalen over de verwerking en wat je na afloop moet aanbrengen

Ik zou het liefste 2 auto's 2 lagen geven met 30ml. Het gaat om een Ford Fiesta die ik twee weken heb gepolijst en een Peugeot 208 die twee weken oud is.

Het stappenplan wat ik nu wil volgens is als volgt:

Ik werk uiteraard per auto, eventueel koop ik er nog 10 ml bij.

Auto wassen
IronX
Drogen
Eraser opspuiten en direct afnemen met Mf doek
CQuartz opbrengen met doekje op het schuimstukje met de zachte kant beneden
10 minuten curen bij 20c
Afnemen met suede doek of nieuwe mf doek

Moet ik de auto vervolgens na 3 uur in de reload zetten?

Eventueel kan ik binnen parkeren ivm eventuele regen maar daar moet ik wel voor naar Breda rijden.

Wat is de slimste optie?
Ik heb zelf geen overdekte parkeerplaats, is het slim om naar breda te rijden met een verse CQuartz laag? Is de Reload voldoende tegen de regen? Moet de auto echt 48 uur droog blijven? Wanneer kan ik de reload het beste aanbrengen?

Nog andere tips voor het gebruik van CQuartz?

Mag ik Collinite 845 aanbrengen over de CQuartz laag?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en feedback!:-b

Zou zekerhidshalve de stappen kleien en Finale+zwart doen om zeker te zijn dat je schoon en swirlvrij e.d. bent
Je hoeft niet in de reload te zetten, net als dat je niet in de QD+/Red Mist hoeft te zetten na een waxlaag
Kijk na hoe het gesteld is met de regenval en luchtvochtigheidsgraad op de dag zelf en die erna .... als die goed zijn dan zou je in principe niet binnen hoeven te slapen.
Voorkeur is liever wel, omdat je anders weer zit met vervuiling van buitenaf die op de laag gaat overnachten
Volgens mij kan je er idd de 845 overheen zetten, maar ik vraag me af wat het nu is: quartz houd veel langer vol en bijhouden met reload zou afdoende moeten zijn
De andere leden zullen ongetwijfeld extra info geven of anders een directe mail naar info@Carclean.com om de huismeesters direct hierover te bevragen

aanvulling: suede doek heeft de voorkeur heb ik gelezen

Ik heb twee weken geleden de hele auto onder handen genomen met kleien, polijsten met power finish en final finish uit de menzernalijn ( zijn nog niet op), lime prime en wax.

Auto was toen schoon, klei bleef bijna schoon zeker na de ironx.

De 208 is twee weken oud en toen gefoamed en met ironx behandeld. Ik wil deze het liefste niet polijsten.

Klopt het dat er kalkvlekken in de cQuartz laag komen als het regent tijdens het uitharden?

Kleien/polijsten ging idd over de nieuwe auto ( gezien die namelijk niet zo super worden afgeleverd )
Die kalkvlekken hebben te maken met een bepaalde batch die niet helemaal juh-van-het was als ik het goed heb gelezen.

Ik zou ook bij een nieuwe auto altijd even kleien en licht polijsten.
Van de week ook een nieuwe auto met ijzerdeeltjes gedaan en iron X haalt
inderdaad ook veel andere verontreinigingen weg waardoor de lak heel schoon
en glad aanvoelt en ook is. Iron X bevat veel enzymen vandaar de stank.
De nieuwe auto betrof een oud model die meer dan 1 jaar buiten gestaan had.
Vroeger met oxaalzuur haalde je aleen de ijzerdeeltjes weg maar de lak bleef
vervuild dus ironX doet dus wel meer.

Hier is een klein testje die wij van de week met c-quartz hebben gedaan.
Wij waren zeer onder de indruk van deze nano coating .
http://youtu.be/0pFoE0tAhMQ

Beide autos worden met ironX behandeld voor de cquartz behandeling.

Hoe ging bij juou het proces? Makkelijk verwerkbaar? Hoelang heeft het gecured bijvoorbeeld?
Wat heb je als voorbereiding gedaan?

bluesbrother zei:
Wij waren zeer onder de indruk van deze nano coating .
http://youtu.be/0pFoE0tAhMQ

Persoonlijk ben ik niet onder de indruk van het filmpje : een gepolijste auto heeft namelijk ook altijd een goede "beading" omdat net het oppervlak zo strak is :weetniet

Wat niet wegneemt dat het altijd beter is om de lak af te werken met 1 of andere wax, sealant of coating....

the game:
Het produkt is makkelijk verwerkbaar . Na aanbrengen 15 minuten gewacht met uitbuffen en na 5 uur test uitgevoerd. Ontvetten met IPA was geen succes dus een glasreiniger op alcoholbassis genomen. In de toekomst denk ik dat het beter is
om ook carpro eraser te gebruiken. Uitbuffen met een suede doekje ging veels te stroef en met een kortharige monello doek werkte vele malen beter.

Scenicman:
Wij wilde de zeer snelle sheeting zien en geen vergelijk met een wax of andere sealent.
Dat dit produkt een zeer snelle sheeting heeft is in dit filmpje heel duidelijk:
http://youtu.be/UbdIygbVGjI

bluesbrother zei:
Wij wilde de zeer snelle sheeting zien en geen vergelijk met een wax of andere sealent.
Dat dit produkt een zeer snelle sheeting heeft is in dit filmpje heel duidelijk:
http://youtu.be/UbdIygbVGjI

Hey, dat is mijn auto :-d

Ben van plan CQuartz of Nanolex te gebruiken, maar kan ik deze gebruiken na mijn producten van Meguair's of moet ik de volledige serie gebruiken van CQuartz of Nanole;) x?