• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan Exterieur Bordeauxrode Opel Insignia

Bedankt nog voor deze aanvulling.

Heb nog 1 laatste vraag, als ik deze week nog geen machine heb, kan ik dan na het clayen gewoon waxen of beschadigd de clay de lak te erg dat polijsten noodzaak is?
 
Als je gretig bent met glijmiddel, geen druk uitoefent op de klei en zo gaandeweg goed voelt of je de vervuiling opgepakt hebt, zal het met de Monello klei niet zo'n vaart lopen.

Na het kleien even snel wassen/spoelen, dan drogen en lekker gaan waxen.

Glazen doet wel iets toevoegen gezien je lakstaat, maar gaat ten kosten van de standtijd; is dus een keuze. Ik kan je overigens van harte de Bilt-Hamber Double-speed wax aanraden. Deze heeft een langere standtijd dan de 845, voelt gladder en is zeer bestendig tegen wassen en chemicaliën. Daarbij is het een zeer goedkope oplossing waarbij een applicator en doek meegeleverd worden.
 
  • Leuk
Reactions: JayLenn
Andere optie is dat je met een handpad en polijstmiddel het glansniveau van je lak wat opkrikt. De swirls zullen daar zeker minder mee opvallen, maar zoals de diepere krassen op de achterklep, die krijg je handmatig waarschijnlijk bijna niet weg. Dan kun je dus gewoon fijn polijstmiddel en bijvoorbeeld de witte monello handpad pakken, of als je voldoende energie en tijd hebt kun je met middelgrof beginnen en oranje handpad. Maak niet de fout te denken dat je de hele auto in een dagje kunt wassen, kleien en 2-staps polijsten en dan ook nog in de wax kunt zetten, maar als je al die stappen wil, doe dan slechts een deel van de panelen, die je dan helemaal afmaakt.
 
  • Leuk
Reactions: JayLenn
Dat wel, maar bij mijn vorige auto (ook met redelijk harde lak) handmatig begonnen, en 3 dagen uitgetrokken om alle lakwerk te behandelen. Dat waren geen volledige dagen, maar wel 6-8 uur per dag (incl. avonden)) zodat je lichamelijk dit kunt volhouden. Resultaat was verrassend goed, maar er was ook ruimte voor verbetering. Voordeel als je handmatig begint, is dat je beter ziet, wat elke stap doet, gewoon omdat het langzamer gaat dan met de machine. Ondertussen heb ik 3 machines, maar echt lastige plekken, of kleine dingen doe ik nog steeds vaak met de hand.
 
  • Leuk
Reactions: JayLenn
Bedankt allebei, ik denk dat ik nu al een heel eind op weg ben.

Zodra alles binnen is zal ik een mooi verslag maken!
 
Zit net even rond te kijken op de site van CC, ik ben op zoek naar 2 complete Grit Guard emmers, alleen die zijn uitverkocht.
En bij andere merken lees ik dat de Grit Guard gaat drijven of niet lekker past in de emmer.

Wat zijn nu echt goede emmers met een goed passende Grit Guard? Of gewoon wachten tot de Grit Guard emmers weer op voorraad zijn?
 
Een goede grit guard gaat niet drijven omdat ie zwaarder is dan water, ik heb in elk geval nog nooit gehad dat een rooster gaat drijven. Misschien bij goedkope roosters dat er te lichte kunsstof wordt gebruikt.
 
Eind augustus ga ik naar @GuidoA om samen te polijsten.

Verder heb ik hem flink gewassen, gekleid, glaze en gewaxed en dat is al een hele wereld van verschil.

Met paar weken even naar de schadehersteller, daarna naar @GuidoA En daar maken we ook samen een mooi verslag.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Reactions: GuidoA en RoCo
Ben ik wel met je eens @Ric325i , de Glaze doet echt veel, maar je ziet nog steeds genoeg defecten.

Ik heb alle vertrouwen in @GuidoA in augustus en dan houden we jullie wel op de hoogte met mooie foto's en video's.