• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan interieur

Deebo

Detailing addict
6 mrt 2014
93
55
Staat er ergens een stappenplan voor het interieur als nieuw te krijgen met foto's en producten + uitleg?
heb al wat gezocht maar ik vond zo direct niets heel duidelijk

Wellicht een idee om wat show-offs door te lezen zoals bv deze van mij waar ik het interieur ook grondig heb aangepakt. In de show-offs staan over het algemeen wel de nodige gebruikte producten op basis waarvan je een keuzen zou kunnen maken. Wat gebruik ik o.a?
- extractor om stoffen bekleding stoelen en vloerkleed + hemel te reinigen
- bij leer: Mother's leerreinigingsset og Gliptone leer conditioner
- APC in diverse verhoudingen om delen te ontvetten
- PB natural look om matte look te geven
- DJ Menthol om ramen te reinigen
- DJ detailing sticks om luchtroosters schoon te maken
- diverse Monello Peluche Verde doeken en Vetro Bianco voor de ramen

ik heb de prijs van je extractor gezien op je topic, is nog wat te duur, ik ben nog een beginner :)
maar ik zag er ook iets staan dat je de deurgrepen met de gele en zwarte cone hebt gedaan van monello,
maar zijn de zwarte pads en cones niet voor glaze en wax? want die hebben toch geen "cut" factor meer, dus doet dat nog iets met polijstmiddel?
of als je echt een mooi resultaat wilt toch bv eerst met een gele pad, dan met een witte, en eindigen met een zwarte pad? en dan de glaze en dan wax ook alle 2 met een zwarte pad

Je zou ook eventueel kunnen huren bij de betere doe het zelf zaak ;-)
Tenzij je op professioneel niveau dit wil gaan doen, of je moet geld over hebben.
Anders even googlen er zijn genoeg topics terug te vinden hierover

Zoals MennoA zegt kun je zo'n apparaat ook bij bv Boels huren. Apparaat heet daar een tapijtreiniger (wel even kleine mondstuk erbij vragen). Weekendje kost volgens mij 3 tientjes en dan kun je ook je vloerkleed, beklede trap etc. er mee doen :). Apparaat kost inderdaad iets van 230 Euro, maar ik verwacht daar nog vele jaren mee te kunnen doen. Als je regelmatig van auto wisselt of je hebt meerdere auto's die je ook allen netjes wil houden dan loont aanschaf van zo'n ding al snel.

De gele cone is een cutting cone zoals je in de beschrijving in de webshop kunt lezen en daarmee krijg je de krasjes echt wel weg zoals je kunt zien. De zwarte is een finishing cone die je dus na de gele gebruikt. Qua pads is geel, wit, zwart inderdaad een mogelijke volgorde....
Maar je vraag ging toch over een stappenplan voor het interieur?

Dat klopt, maar ik ben beginnend detailer dus van de buitenkant ken ik ook nog niet veel :D maar bij beschrijving van de zwarte pad staat dat het zonder cutting factor is,
Dus voor te polijsten, dan zit het middel toch gewoon op je lak in plaats van dat het er in "schuurt" ? het is vooral een kwestie van veel verschillende dingen zelf proberen vermoed ik? :D

Het polijstmiddel zelf doet ook z'n werk wel. Een gele cone is wel radicaal om daar mee aan de slag te gaan. Een zwarte icm mezzo is veelal voldoende om de krasjes bij bijv. deurklinken te verwijderen. Je moet het zo zien, de cone gebruik je icm een boor/schroefmachine en is toch wel wat radicaler dan een DAP. Anyway, back on topic.

Gele cone is wellicht radicaal, maar soms is het toch echt nodig. Bij onderstaande deurgreep kreeg ik e.e.a. echt niet weg met alleen een zwarte cone en wat polijstmiddel. De zwarte cone is daarvoor simpelweg gewoon te zacht. Geel met Veloce was nodig om het helemaal netjes te krijgen.

k11.webp
k12.webp

Als je een cone speciaal voor je deurgrepen gaat aanschaffen als beginnend detailer, zou ik toch eerst eens kijken of je dit met een simpele handpad wegkrijgt. Is 1/5 van de prijs.
Ik kan geen hyperlink maken op dit forum dus hier heb je de link naar de pad die ik gebruik:

https://www.Carclean.com/product/Mo...ing_Duo_Cutting_and_Finishing_Pad_MHPD_100972

Tot nu toe al mijn deurgreepkrasjes weggekregen.Zo'n pad kan altijd handig zijn en die cone kun je altijd nog kopen(als je wat langer detailed). Just my 2 cents.

(Hyperlink: tekstje tikken, op de A klikken voor de Advanced Editor, je tekstje selecteren met je muis en dan op het link-icoontje klikken en je URL invoeren. Op OK klikken en klaar ben je)

Handpadje kan voldoende zijn inderdaad, maar het is sterk afhankelijk van de lak en de staat ervan.

Ik weet hoe het moet Tim, alleen werkt dit niet. Als ik op OK klik gebeurd er niks. Misschien moet ik de site bij de compatibiliteitsweergave toevoegen. Is vaker sinds win 8.1 en ie 11.

IE11 is eigenwijs inderdaad. Ze hebben daarvoor een workaround in 5.1 gemaakt. Die zijn we aan het testen, maar lopen daar tegen wat praktische dingen aan.