• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan Machinaal VAG - Summer Detail Day 2013

KVD

Detailing rookie
4 mei 2011
3
0
Ik struin al jaren op dit forum zonder de stap te nemen om serieus te detailen. Nu ik student af ben gaat het feest beginnen ;).
Om een goede start te maken wil ik op de Summer Detail Day inkopen gaan doen. Niet geheel onbelangrijk; ik heb
een sterke voorkeur voor VAG auto's ik heb gelezen en ook al wel een beetje ervaren dat deze harde lakken hebben. (Nu 2 jaar een A3 uit 2003 2.0 FSI)

De beoogde stappen:

Reinigen; TarX & Iron X (Kopen)

Wassen; Meguiars Soft Wash Gel (Bezit)
3 Emmers (bezit)
Monello Washmitt (Kopen)
Borstels (Crica 5 verschillende voor velgen + Tandenborstel ;P)

Drogen; Acqua Senza (Bezit)

Kleien: Monello Dolce Verde (Kopen) evt Meguiars

Poetsen; Afplaktape (Bezit)
Festool MPA 11000, 8000, 5000 (Poetsmiddelen) (Bezit)
Lamswol Pad, Zeer fijn gewavelde Pad en een Fijne pad. (Bezit)
Festool RO 150 FEQ Excenter (Bruikleen)
Festool RAS 115.04 (Bruikleen)

(Wassen 2)

Voeding: PB Blackhole en White Diamond (Kopen)

Wax: Cleaner Wax 473ml (Bezit)
Natty's liquid Blue 1l (kopen) [Werkt deze ook gewoon goed op witte auto's?]

Interieur: Quik Interior Detailer 284ml (Bezit)

Overigen: (Kopen)

Poorboy's World APC en een Monello 700ml Mengfles met sprayer (Set)
Monello Micro Fiber Trio set (3 doeken van elk formaat, washmitt, spons en droogdoek)
Autoglym - Vinyl & Rubber Care - 500ml is niet voorradig [Wat is een goed alternatief?]

Zoals te zien is nog vrij weinig wat betreft de ramen en het interieur, dat is bij mij nog een ondergeschoven kindje. Hierin
zal ik mij nog wat meer moeten verdiepen, dus dit zal waarschijnlijk pas naar de meet aangeschaft worden.

In overweging:

Dap 900: de Festool apperaten zijn beide namelijk niet van mij maar heb ik wel beschikkin over. Ik ben ook niet goed op de hoogte van de voor en nadelen van het een of ander maar DAP900 lijkt hier de maatstaf. Het lijkt mij daardoor makkelijker om te leren van anderen. Bovendien zijn de Festool spullen vrij prijzig. Iets waar ik nog met mezelf in conclaaf over moet. + De overige Monello spullen (Powerpack)

Tire Appearance Kit. (IPV endurance tire gel)

Ik hoop dat er nog adviezen zijn om de stappen te verbeteren. Excuses voor als er nog dingen onduidelijk / incompleet zijn ik heb nogal last van
chronisch tijdgebrek op het moment. Vandaar deze schreeuw om hulp om zaterdag toch nog compleet voorbereid op pad te gaan. Bij voorbaat dank!
 
Mooie verlanglijst, denk dat de producten zeker voldoende toereikend zijn. De Natty's vloeibare wax kan ook gewoon op wit. Weet niet hoeveel doeken je nu hebt, maar aan zes doeken heb je onvoldoende naar mijn ervaring. In plaats van de Autoglym Rubbercare zou je kunnen kiezen voor C.Pro PERl, Dodo Juice SN Tyre dressing, Auto Finesse Revive lees ik ook veel goeds over. De DAP900 is een goed apparaat en zou ik zeker overwegen.
 
Oké bedankt ik denk dat ik toch ga zwichten om een DAP te kopen. Vooral om onafhankelijk van een ander te zijn :). Die extra doeken kunnen er ook nog wel vanaf. Ik zal nog even kijken welke van de middelen mij het beste lijkt op basis van ervaringen van anderen. Be
 
KVD;335759 zei:
Die extra doeken kunnen er ook nog wel vanaf. Ik zal nog even kijken welke van de middelen mij het beste lijkt op basis van ervaringen van anderen. Be


Voor het raam/glaswerk ben ik tot nu toe het best te spreken over Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner
Ik weet niet of je een lederen interieur hebt? maar de Gliptone producten zijn hier erg geliefd, voor de andere interieuw delen schoonmaken met een lichte APC en de kunstofdelen bewerken met Poorboys World - Natural Look Dressing
Althans dit zijn producten die ik persoonlijk het prettigst vind

Voor de doeken ben ik fan de poorboys mega towel deluxe, maar nogmaals alles is persoonlijk
 
Ik heb geen leer interieur maar gliptone was ik al wel bekend mee. Ik heb al een aardige PB's lijstje. In iedergeval beiden bedankt voor de tips ik ben klaar voor de summer detail day. Me auto alleen wat minder met de opengebroken straat hier.:no