• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan met een DAP

CXpeu

Detailing addict
6 jun 2008
131
65
Landsingerland
Ik heb een DAP500 aangeschaft maar door omstandigheden nog niet gebruikt.....:schaam
Nu wil ik mijn auto weer volgens het stappenplan in de was zetten, en heb ik de volgende vraag.

* Is elke stap uit te voeren met een DAP, na het aanbrengen met de hand of gaat het aanbrengen van elke stap ook met de DAP
* Wat is de beste stand voor de DAP
* Wat voor spullen heb ik nodig en hoeveel, want ik neem aan dat je voor elke stap een nieuwe ...... moet gebruiken.

Ik ga het eerst uitproberen op de Peu205

Alvast bedankt ;)

Er zit een hele goede hanleiding bij, zou deze aandachtig door lezen. Voor polijsten gebruik je een hogere stand, voor wax/glaze weer een lagere. Met de DAP kun je ook aanbrengen.

Het hangt van de laksoort af, voor normale en zachte lakken PB SSR serie. Voor harde lakken Monello. Je hebt ook pads nodig, zoals de CCS en Kompressor. Van pads met een heavy cut tot pads zonder slijpgraad om te finishen en wax/glaze aan te brengen.

PB SSR1: Klik
PB SSR2: Klik
PB SSR2.5: Klik
PB SSR3.0: Klik

Monello FinaleKlik
Monello Mezzo: Klik
Monello Inizio: Klik

Kompressor Geel: Klik
Kompressor Orangje: Klik
Kompressor Wit: Klik
Kompressor Groen: Klik
Kompressor Zwart: Klik

CXpeu zei:
Ik heb een Franse wagen, dus (dacht ik zachte lak) Zal eens kijken wat ik al heb vergeleken met het starterspakket.

Thx

Dat de lak zacht is hoeft niet perse. Ik rij zelf een Renault en de lak is keihard. Elke lak verschilt! Ookal is het dezelfde merk of type.

Voor de ene lak is finale op light green al genoeg en voor de andere helpt Inizio op Geel niet eens, om maar gewoon een voorbeeld te geven.
Dus het is belangrijk dat je een testspot doet voor wat je nodig hebt :ja

Ik heb nu besloten niets te doen............ Maar het is :no niet wat je denkt.
Heb me ingeschreven voor de clinic op 27-6, dan kom ik er wel achter ;)