• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

stappenplan vanaf het clayen

blazer

Detailing addict
17 dec 2010
275
62
hallo,

ik heb voor mezelf even een stappenplan samengesteld voor mijn nieuwe wagen nu twee weken oud , het is wel maar voorzien voor als het beter weer word he mannen, moet dit buiten doen .

wat vinden jullie hiervan , ik ben een leek en is de eerste keer dat ik dit ga doen met de hand:schaam

uiteraard word de wagen eerst gewassen zoals het hoort !

clay kitje : meg quik clay detailling system
of
PB poly elastic clay met spray & wipe
of
Mothers california gold clay kit

cleaner : (indien jullie deze stap nodig vinden ? ) PB proffesional polish

glaze : PB white diamond

sealant : ( is dacht ik een synthetische wax ) pb EXP pure sealant

wax in pastavorm : PB natty's paste wax

als pads dacht ik voor de glaze , sealant en wax : monello concorso ultra soft finishing CCS roun foam hand applicator
voor eventueel de cleaner : monello white

Graag jullie gedacht hiervan en eventueel verbeteringen , misschien één stapje te veel cleaner of glaze :weetniet
zijn er eenvoudiger manieren ?

ik heb wel een excentrische machine bosch 440 , kan ik mits de juiste pads deze ergens gebruiken ?

krijg ik deze stappen allemaal gedaan op één dag ?

Groetjes marc