• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Steenslag bijwerken

Bimmerf11

Detailing rookie
15 dec 2012
36
0
Hoi,
Ik kijk al een tijdje mee op dit forum..maar ervaring moet ik nog op doen. Het volgende, graag jullie jullie advies wat t stappen plan is om de steenslag( zie foto) die ik ik inmiddels een paar keer heb aangetipt te volgen om het resultaat uiteraard er weer goed uit te laten zien.
Hoor graag van jullie.
Groet

Langka Blob eliminator, wel nabewerken met een fijne polish.

Meer risico maar ook meer kans op nog mindere zichtbaarheid is wetsanding. Maar dat zou ik aan de ervaren detailer overlaten, en dan nog loop je altijd risico, ook met een lakdiktemeter.

Weer iets nieuws??....hier had ik nooit van gehoord maargoed als t werkt Wetsanding durf ik eerlijk gezegd ook niet aan.
Zou n goed polijstmiddel bijv.de monello compound of de pb's2 niet lukken?

Dat kun je altijd proberen, het voordeel van de Langka is dat er weekmakers inzitten waardoor je sneller de overtollige lak kunt weghalen.

Maar het doel, lak weghalen en daarmee egaliseren, kan ook bereikt worden met ieder polijstmiddel, de vraag is dan echter hoe lang je wel niet bezig bent, en machinaal moet je dan zeker de temperatuur in de gaten blijven houden.

Mocht je eens in Zuid-Limburg komen, je bent van harte welkom om de Langka eens te proberen.

Ok dankje voor je aanbod, zal t overwegen.. Want die lak is id hard. En wat meer ervaring op doen met de dap is welkom...

Je zou met een breekmes ook de toppen van de aangestipte plekjes kunnen afsnijden en polijsten.....valt het ook al minder op.

Het 3M blokje met 2500 gritt kan je dan ook nog gebruiken , zolang je nog blinkende plekjes hebt tijdens het "schuren" is er geen probleem en heb je in principe weinig risico.

3M-blokje :
1609005.webp

vb van de blinkende plekjes die je nog kan zien :
Let ook op de plek waar er reeds niets meer blinkt : je ziet nog net een stukje van een kras en het heeft geen zin om deze helemaal weg te schuren omdat er anders veel te weinig lak overblijft . Hier was ik gestopt en na polijsten zag je van dat krasje nog +- 5 % maar alleen als je er naar ging zoeken én onder een bepaalde hoek .

naschuren.webp

Probeer zeker af te spreken met iemand die dit al eens gedaan heeft ;)

Ok,bedankt voor foto en uitleg... Maar ga wel wat afspreken als ik dit zo zie... Al is t maar voor de ervaring.