• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Steenslag na (slecht) onderhoud wegen gemeente

mcdbram

Detailing trainee
15 aug 2019
3
22
Hallo allen,

Door onderhoud aan de toegangswegen richting onze woning is er op onze auto veel steenslag gekomen. De donderdag voor de bouwvakantie hebben ze losse steentjes op het oude wegdek gestort waarvan onze verwachting was dat deze als onderlaag voor een nieuwe laag asfalt zouden dienen. Echter hebben deze steentjes er de gehele periode gelegen en zijn deze inmiddels compleet weggereden door al het toestromende verkeer.

Ook rijdt er veel vrachtverkeer richting een nabij gelegen industrieterrein en met deze losliggende stenen hebben wij ondanks de aangepaste snelheid (60 naar 30) veel steenslag aan de lak opgelopen. Aangezien het om de twee wegen gaat die naar onze woning leiden was omrijden geen optie. De schade-expert geeft ook aan dat dit alleen op te lossen is door de lak opnieuw te spuiten en het Mercedes embleem te vervangen.

Aangezien de kosten hier dan flink van oplopen wil ik graag advies of ervaringen van jullie graag horen.
Ons idee was om eens een mail naar de gemeente te sturen.

Alvast bedankt voor alle reacties!
 
Ooit zelfs z’n geintje gehad met Rijkswaterstaat. Het was niet te bewijzen dat de schade was ontstaan door hun wegwerkzaamheden. Tevens kwam hun advocatenclub met een heel verhaal dat de steentje getest waren om alleen ingereden te worden en dat deze geen schade veroorzaakte!?

Kort door de bocht, als particulier trek je vaak aan het kortste eind (misschien dat een dashcam nog uitkomst kan bieden)

Ik heb uiteindelijk de kosten van het spuiten van de motorkap en bumper zelf bekostigd.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: AndyVR en mcdbram
Wat is de huidige staat van de panelen dan? Wat duidelijke foto's kunnen meer zeggen. (Plak bijv. een stukje tape op de lak zodat de camera hierop foccused)
 
Wie eist bewijst. Ik zie niet gebeuren dat als de steentjes er niet meer liggen dat je dat nog kunt bewijzen dat het echt door bepaalde specifieke wegen komt.
Wellicht sta je sterker als je met meer mensen iets kunt doen maar ik schat je kansen niet hoog in helaas.
 
Als je de schade hebt opgelopen tijdens het rijden, zijn de kansen klein.

Als het gaat om schade tijdens het parkeren, zal je aan moeten tonen dat je;
- daar stond en schadevrij was
- er geen alternatief was (je moet zelf ook schaderisico beperken)
- de gemeente het schade risico kende (algemeen; steentjes geven schade als …)
- de gemeente het risico tav jouw auto geweten moet hebben of had moeten weten
 
  • Leuk
Reactions: Dibbuz