• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Steenslag op piano zwart glazen strip

Nivaze

Detailing rookie
7 jul 2024
4
15
Hoi allemaal, ze zijn bij mij in de buurt bezig geweest met de bestrating. Ik stond van de week te wachten om de straat uit te rijden en toen kwam er een vrachtwagen langs met een regen aan steentjes als gevolg.

Gelukkig is de schade beperkt gebleven en is het vooral de voorruit die het hardst geraakt is. Die gaat vervangen worden. Nu heeft mijn auto ook een zwarte glazen strip voor het panoramadak. Zie foto. Helaas zijn hier nu ook een aantal witte (kleine) putjes te zien. Het panoramadak heeft verder geen schade.

De witte puntjes zijn goed te zien op het piano zwart. Is er iets waarmee ik deze putjes kan camoufleren zodat het niet zo opvalt of gaat dit niet lukken omdat het glas is?
 

Bijlagen

  • IMG_5302.png
    IMG_5302.png
    561,1 KB · Weergaven: 5
  • IMG_5306.jpeg
    IMG_5306.jpeg
    52,8 KB · Weergaven: 4
Dat zal niet meevallen om te polijsten, opvullen kan wel.
Zwart wordt vaak opgebouwd uit meerdere kleuren
Als één van de kleuren niet goed hecht, krijg je bijv blauw
Ik zou nagaan of de verzekeraar ook de strip wil vergoeden

Of de eigenaar van de vrachtwagen achterhalen als het niet verzekerd is
 
Laatst bewerkt:
Glas kun je polijsten met bv sonax glasspolish en ik zeg niet dat je direct krasjes kunt verwijderen (dat laat ik even in het midden) maar wat er dan wel gebeurd is dat je die putjes heel schoon maakt en hopelijk iets minder zichtbaar.
Iets anders kan ik me niet bedenken als oplossing.
 
Dat zal niet meevallen om te polijsten, opvullen kan wel.
Zwart wordt vaak opgebouwd uit meerdere kleuren
Als één van de kleuren niet goed hecht, krijg je bijv blauw
Ik zou nagaan of de verzekeraar ook de strip wil vergoeden

Of de eigenaar van de vrachtwagen achterhalen als het niet verzekerd is
Vrachtwagen achterhalen gaat niet lukken. De strip verhalen op de verzekering gaat hem ook niet worden omdat ik zelf werk bij de verzekeraar en dat gaan ze echt niet doen omdat het puur cosmetisch is.

Het gaat om een viertal kleine pitjes en het is heel oppervlakkig dus ik dacht zelf aan een beetje piano zwarte verf erin leggen met een touch up stick maar geen idee of het hecht op glas. Perfect gaat het nooit worden alleen het wit op zwart valt nu heel erg op.
 
Ik zou gaan zoeken op een decorateur die ook winkel belettering doet
Die hebben wel lak die op glas hecht en kleurvast is