• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Steenslag puntje bijwerken

IkBenHet

Detailing rookie
10 mrt 2022
11
15
Ik zag een topic over wax verwijderen maar dat is al jaren oud.
Vandaar hier een nieuwe vraag.
De auto is gewaxt, maar nu zie ik toch nog een klein puntje van steenslag.
Valt nu pas op nu hij zo blinkt.
Wil dat eigenlijk aanstippen met lakstift.
Het is zo'n klein puntje.
Maar hoe krijg ik nu zonder poespas de wax van dat puntje, wil niet gaan polijsten omdat ik daar geen verstand van heb.
En omdat het om zo'n iniminie puntje is lijkt me dat ook overdreven.
Wat kan ik doen om alleen dat puntje bij te werken
 
Klein beetje ontvetter en dan met een paperclip de verf aanbrengen. Na enige dagen een vers laagje autowas over het gedeelte. Helaas krijg je het niet onzichtbaar, maar als het een klein puntje is valt daar wel mee te leven. Zo doe ik het al jaren en het bevalt me uitstekend.
 
Dankjewel dan gaan we dat doen zodra lakstift binnen komt, die ga ik eerst in originele kleur bestellen bij de dealer.
Dan weet ik dat we de juiste kleur hebben. Gaat om metallic machine Grey.
 
  • Leuk
Reactions: Heinz
Heel goed schudden, hoor. Vooral als het om metallic gaat. Alle glitters zakken namelijk naar de bodem.
 
ik heb zelf nu ook dit probleem: één steenslagpunt is door de kleurlak (mythos black) en ik zie nu de witte grondlaag. daar wordt opvullen met een touchup stift (ik heb de juiste kleur) met een tandenstoker of zoals hierboven gezegd met een paperclip.
Ik merk onder mijn TL-Lamp nu ook nog andere nieuwe puntjes, deze zijn echter nog niet door de blanke (top)laag, maar ze zijn wel doffer. Als ik er met mijn vinger over wrijf voel ik ze ook niet....
Kan deze eventueel lichte steenslagpuntjes met de hand wegpolijsten? (met bv Scratch X of is Ultimate compound hiervoor beter?
 
Een beetje moeilijk om dit zo zonder beeld en op afstand te beoordelen natuurlijk maar met een beetje Scratch X handmatig poetsen kan nooit kwaad.
Ik zou zeggen: proberen!