• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Steenslag put ontvetten met apc?

Joshua Wong

Detailing addict
26 apr 2015
80
50
Ik heb een steenslag putje op mijn motorkap die ik graag zou willen vullen met een lakstift. Nu lees ik op verschillende fora dat dit plekje eerst schoongemaakt en ontvet moet worden, hiervoor moet dan alcohol gebruikt worden. Kan ik ook apc hiervoor gebruiken? Ik heb nog apc van poorboys hier liggen.

Hebben jullie verder nog tips om tot een zo mooi mogelijk resultaat te komen?

Tussen ontvetten en ontvetten zit ook verschil
De ene deelt het vet op en vormt er een laagje omheen
Alcohol breekt de meeste vetten echt af

• Leuk
Reacties: Cordoba
+1 voor RedCat. Ik zou ook voor het afbreken van eventuele vettigheid gaan met alcohol.

Tip! Knip een rondje ter grootte van het steenslagpit uit een M3 wetsandplakkertje. Plak deze op bijvoorbeeld het gummetje achterop een potlood. Gebruik het wetsandplakkertje zo om de ruwe randje om het pitje heen af te vlakken. Zo is het pitje mooier te herstellen.

• Leuk
Reacties: 350Z
Voor het ontvetten kan je het beste isopropanol gebruiken. Dit ontvet volledig en is erg vluchtig dus verdampt snel

Dit is toch af te korten naar IPA en dan zouden zowel Gyeon - Prep als Nanolex - EX geschikt zijn, toch?

Of zijn deze producten daar niet sterk genoeg voor?

Greetz

Echter maakt 99% IPA je lak schraal en ruw.

In Gyeon Prep bijvoorbeeld zit minder dan 30% isopropylalcohol. Zie screenshot van de MSDS.

Screenshot_2016-03-27-16-08-27.webp

Ik durf het eigenlijk niet hardop te zeggen, maar volgens mij werd er bij de Nanolex clinic verteld dat de Nanolex EX sterker is dan de Prep....:mask:

(Tuurlijk zal ieder merk beweren dat zijn/haar product beter is dan menig ander product. Mompelt "wij van wc-eend..." :joy:)

• Leuk
Reacties: Quantoxx