• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

steenslag vlak na polijsten

Rikh

Detailing rookie
17 aug 2024
4
2
Hoi allemaal,

Ik heb op mijn Fiesta ST ''plotseling'' intens veel (vermoedelijk) steenslag op mijn motorkap. Mijn auto is sinds bezit 1,5 jaar geleden eigenlijk zo goed als steenslag vrij geweest op een enkele spot na, totdat ik hem 2 weken geleden helemaal heb laten polijsten en een keramische coating heb laten aanbrengen. Zo ver ik weet was bij het terugkrijgen van de auto deze plekken nog niet zichtbaar. Een paar dagen later viel het me op dat ik ineens extreem veel witte puntjes op mijn motorkap had. Ik dacht er eerst niet veel bij na, maar na een goede wasbeurt bleken deze puntjes er niet uit te gaan en zijn de meeste ''voelbaar'' met mijn nagel. Hebben jullie advies wat ik hiermee het beste kan doen? Het valt echt super goed op en vind het zonde op zon auto. je ziet het al goed zitten van een afstandje. (zie afbeeldingen). Als die coating er niet op had gezeten had ik hem gewoon laten overspuiten maar dat is nu helaas niet mogelijk.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • image0 (1).jpg
    image0 (1).jpg
    96,9 KB · Weergaven: 11
  • IMG_7409.jpg
    IMG_7409.jpg
    110,8 KB · Weergaven: 10
Liggen die witte puntjes óp de lak of eronder? Als het op de lak ligt, kan het zijn dat je op een weg gereden hebt waar net nieuwe strepen zijn gezet, als er dan een auto over zo'n nieuwe streep rijdt, willen er wel eens witte spetters gelanceerd worden vanonder de wielen.
 
Helaas zit het er echt onder. Het rare is dus dat ik ook redelijk wat van deze puntjes op mijn achterlamp had, en die kreeg ik er afgepulkt met een beetje moeite. Toen ik dit op de motorkap probeerde voelde ik helaas dat ik aan de lak aan het pulken was.
 
nee dat is dus het rare. Daar zat het dus OP de achterlichten. Ik had aan mijn detailer gevraagd of het evt polijst residu kon zijn maar hij neigde naar steenslag dat naar boven kwam door het polijsten. Maar dat vind ik raar aangezien je het dan niet zou moeten voelen met je nagel lijkt me.
 
Steenslag dat dat naar boven kwam? Enige logica is dat de steenslag er al zat en je door het polijsten de ''gaatjes'' groter maakt en dus zichtbaarder. Je smeert ze dan vervolgens wel weer vol met coating en dus zouden ze niet meer voelbaar moeten zijn. Maar je gaf aan dat ze jou niet waren opgevallen toen je de auto terug kreeg.

Klinkt alsof je nu coating uit de steenslag-''gaatjes'' hebt gepulkt?
 
Ik ben er vrij zeker van dat de steenslag niet aanwezig was voor de coating. Ik heb fotos van mijn motorkap een week voor de polijst sessie en daar was geen amper steenslag te zien. Ik heb aan 2 van de puntjes gevoeld en daar voelde ik direct dat het onder de lak zit.