• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

steenslag

decuyver

Detailing rookie
5 aug 2012
5
0
heb is een vraagje:

wie ken er iemand of hij of zij dat wetsanding of zandwaxen doet of eender hoe het noemt, om de puttekes van steenslag uit je motorkap en bumper van auto's en moto's te halen?

heb al verschillende verhalen gehoord, maar heb toch eens zin om het te leren.

een wagen of moto detail ik zelf , die producten heb ik al en een prachtig rezultaat achteraf.

wie kan me
daarbij helpen?

indien nodig mail ik mijn gsm nr wel door voor verdere afspraken.

m.v.g

Davy

OP EIGEN RISICO : :-"

Steenslag kan je wegwerken door de lak te onvetten , opvullen met een stiftje (liefst in een paar keer ) en er na droging er dan lichtjes over te "sanden" met p2500 en een schuurblokje van 3M .

Heel licht schuren en goed nat is de boodschap , zo zit je niet onmiddelijk door je blanke laag :-b

Beter wat meer afvegen en kijken voor je verder doet is de boodschap .
Na het sanden kan je het plekje makkelijk polijsten .

Iets verder dan dit is reeds genoeg om te kunnen starten met polijsten.

Dap + witte pad en mezzo was bij mijn wagen al voldoende , afhankelijk van je lak dus .
voor :
0408005.webp

na : (stipje in wolk irl +- 1 cm voor mijn vinger )
0408013.webp

Liefst niet aan beginnen als je dit nog nooit gedaan hebt , zoek iemand in je buurt die er al ervaring mee heeft en leer hieruit .:ja

Frogs zei:
op deze manier krijg je niet veel reactie denk ik. Heb je foto's van de auto? waar kom je vandaan? etc

Succes
hoi,

van de kempen, kzal morgen een paar foto's van trekken.

alvast bedankt

grtjs davy

Hoi,

Wellicht is een Langka setje een uitkomst.
Zie op het forum dat hier ook mooie resultaten mee worden behaald.

Dit topic komt als geroepen. Heb vandaag een flinke steenslag boven aan mijn motorkap gekregen van mijn 8 maanden oude auto. De eerste lakbeschadiging :(
Ik ga voor de Langka set. Mocht dit niet het gewenste resultaat leveren, dan is wetsanden een tweede optie.

decuyver zei:
hoi,

van de kempen, kzal morgen een paar foto's van trekken.

alvast bedankt

grtjs davy

Hou er rekening mee dat dit een Nederlands forum is... zo te lezen ben je een Belg? "van de kempen" zegt de meesten denk ik niet echt veel ;)

Het gebruik van hoofdletters aan het begin van een zin is ook toegestaan hier ;)