• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Steentjes hopen op achter spatbord mini GP

Syourt

Detailing trainee
1 jul 2019
36
43
30
Vandaag hebben mijn vriendin en ik onze mini gp voor het eerst gewassen. Nu kwamen we er achter dat er achter de spatbordverbreders zich steentjes ophopen (ontwerpfout van bmw als je het mij vraagt). Zie de foto. Ik heb ze er nu achteruit gekregen door het spatbord iets van de body te trekken en dan met de HD er achter door te spuiten maar ideaal is dit niet en ik verwacht ook zeker lakschade op den duur. Iemand een idee hoe deze zonder lakschade te kunnen verwijderen?
 

Bijlagen

  • 62B2B1BA-B556-4A62-BF12-1871EF8706E9.jpeg
    62B2B1BA-B556-4A62-BF12-1871EF8706E9.jpeg
    193,8 KB · Weergaven: 129
Ik moest even Gooooooglen om er een beter beeld bij te krijgen...

k80yffkbazu7_800.jpg


Dat is inderdaad nogal vaag ontworpen. :confused:

Allereerst denk ik dat als je het idee van ''bodykit naar buiten trekken en dan de HD erop'' beter kan laten varen. Met flink wat geweld de steentjes tussen de bodykit en je plaatwerk in laten ratelen zal sowieso voor schade zorgen.

Mijn boeren-verstand zegt mij om inderdaad ook de bodykit met beleid naar buiten te bewegen om zo ruimte te creëren om de steentjes te kunnen verwijderen. Ik zou één keer de tijd en moeite spenderen om alle steentjes te verwijderen middels tangetjes/kabelgrijper/andere gadgets en daarna uitvogelen of ik er een mooi race-gaas (mesh) voor kan gaan monteren. ;) (Voorkomen van nieuwe steentjes)
 
  • Leuk
Reactions: Syourt en Cordoba
Dat gaas lijkt me inderdaad een goed idee, mits een beetje uit het zicht. Probleem is dat er zo veel kleine kiezelsteentjes zijn en je er eigenlijk niet bij kunt. Wat je aangeeft zal denk ik de enige manier zijn inderdaad, thanks
 
Uit het zicht zal niet lukken. ;) Maar je hebt mooi race-gaas dat kleine mazen heeft en een mooi ontwerp. Dan is het juist mooi als het in het zicht zit, bijv een donkergrijs of zwart gaas.
 
Je kunt misschien ook controleren of je die spatbordverbreders redelijk eenvoudig kunt demonteren. Dan heb je namelijk geen risico op schade tijdens het verwijderen van de steentjes.
 
Ik zit nu nog eens te denken; Ook al zou je de kits kunnen demonteren, hoe krijg je het race-gaas eigenlijk vast op het lakwerk? :p Op de bodykit kitten zal nog wel gaan, maar dan zit het alleen aan één zijde vast en niet op de auto zelf.

Echt raar hoe de verbreders ''los'' van de auto zitten.
 
Heb je al geprobeerd om met een tuinslang zonder sproeier achter het scherm met veel water de steentjes weg te spoelen? Tuinslang past er makkelijk in volgens mij.