Afgelopen donderdag heeft mijn pa zijn 330d coupe ingeruild op een 535d. Vandaag de hele dag bezig geweest met poetsen. Eigenlijk pas de eerste keer dit jaar dat ik een full deatail doe.
We hadden de dealer nog aangegeven dat de buitenkant niet gepoetst hoeft te worden. Dit hadden ze toch wel gedaan. De beamer glom al aardig.
Complete stappenplan:
Gewassen met Swissvax Carbath
Gedroogd en afgeplakt (kleien was niet nodig)
Menzerna PO106FA op Megiuars W8006 polishing pad
Wederom gewassen om polijstresten eraf te spoelen
Swissvax Cleaner Fluid
Swissvax Saphir wax
Ramen met Meguiars GlassCleaner
Banden met Meguiars Naturel Shine
Eerst de auto gewassen. Zonnetje begon te schijnen
Daarna de lak geinspecteerd. Het viel me op dat er bijna geen swirl op de lak zat. Blijkbaar kunnen dealers toch goed werk afleveren?! Echt top, scheelde me een hoop tijd!
Filmpje van de beading die er al op zat
Toen de auto afgeplakt
Na het afplakken nog een stukje gekleid, maar de lak was al glad en schoon, dus de klei weer opgeborgen.
Doordat er bijna geen swirls op de lak zaten heb ik gekozen voor een lichte combo. De Menzerna PO106FA op een polishing pad. Was voor mij de eerste keer werken met de product en ging uitstekend!
Na uren polijsten en waxen het resultaat!
Het was een enorme klus. Had mazzel dat de auto in zo'n goede staat sfgeleverd was, anders had ik hem vandaag niet klaar gekregen.
Ben 9 uur bezig geweest.
Bedankt voor het lezen.
We hadden de dealer nog aangegeven dat de buitenkant niet gepoetst hoeft te worden. Dit hadden ze toch wel gedaan. De beamer glom al aardig.
Complete stappenplan:
Gewassen met Swissvax Carbath
Gedroogd en afgeplakt (kleien was niet nodig)
Menzerna PO106FA op Megiuars W8006 polishing pad
Wederom gewassen om polijstresten eraf te spoelen
Swissvax Cleaner Fluid
Swissvax Saphir wax
Ramen met Meguiars GlassCleaner
Banden met Meguiars Naturel Shine
Eerst de auto gewassen. Zonnetje begon te schijnen
Daarna de lak geinspecteerd. Het viel me op dat er bijna geen swirl op de lak zat. Blijkbaar kunnen dealers toch goed werk afleveren?! Echt top, scheelde me een hoop tijd!
Filmpje van de beading die er al op zat
Toen de auto afgeplakt
Na het afplakken nog een stukje gekleid, maar de lak was al glad en schoon, dus de klei weer opgeborgen.
Doordat er bijna geen swirls op de lak zaten heb ik gekozen voor een lichte combo. De Menzerna PO106FA op een polishing pad. Was voor mij de eerste keer werken met de product en ging uitstekend!
Na uren polijsten en waxen het resultaat!
Het was een enorme klus. Had mazzel dat de auto in zo'n goede staat sfgeleverd was, anders had ik hem vandaag niet klaar gekregen.
Ben 9 uur bezig geweest.
Bedankt voor het lezen.