• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

StefanCS | Peugeot 207 Dodo Skull Candy

Stefan325

Detailing addict
2 sep 2008
270
65
Gisteren in Lelystad de Peugeot onderhanden genomen. De auto zat behoorlijk onder de swirls en hologrammen.
Uiteindelijk werd het een haastklus, dus let niet op de details. Het lakwerk is in iedergeval behoorlijk opgeknapt.

-Gewassen met Swissvax Carbath
-Gekleid met LT en Meguiars klei
-Rotery met Oranje/Gele pad en Menzerna
-Excentrisch met Witte pad en Menzerna FF
-Dodo Skull Candy wax

Deze foto had ik een tijdje terug gemaakt, daar is mooi alles op te zien...

DSC_8624.webp

Na het wassen en drogen...

DSC_8705.webp

Onder de lampen in de hal en met de Brinkman was alles duidelijk te zien, maar op de foto niet goed vast te leggen...

DSC_8710.webp

DSC_8715.webp

Eindresultaat (op sommige plekken had ik niet goed uitgepoetst) :

DSC_8718.webp

DSC_8749.webp

DSC_8738.webp

DSC_8741.webp

DSC_8722.webp

DSC_8753.webp

DSC_8755.webp

DSC_8766.webp

DSC_8769.webp

Het aanbrengen van de Skull Candy gaat iets moeilijker door het erg kleine panel potje en dat de wax wordt niet echt vloeibaar wordt door het warm te maken. De wax is wel erg makkelijk uit te poetsen. Kwa glans zit het ook wel goed. Ben benieuwd naar de standtijd.

Bedankt voor het lezen.

Netjes! Ziet er weer goed uit. Is de kleur mischien Gris Fulminator? Mijn kameraad heeft net een nieuwe C5, en die lijkt wel heel erg kwa kleur op deze!

Thnx!

Deze kleur heet Noir Obsidien. Heeft Peugeot sinds 2003 in het assortiment. Wellicht heeft Citroen hem onder een andere naam.

Volgende keer misschien iets eerder van huis ja:-" Maar was er uiteindelijk nog om 09:15 uur, dus ene uurtje had ook niet veel uitgemaakt. Had niet verwacht dat we zo "vroeg" zouden stoppen. Thuis werk ik normaal zomers tot uurtje of 8-9.

Kan best dat je ergens hologrammen ziet. Met de DAP ben ik er als een speer overheen gegaan. Maar zo erg als het was is het gelukkig niet meer. Ik laat daarintegen gewoon alle foto's eerlijk zien. Had ook alleen de laatste foto's kunnen posten, maar glansfoto's kan iedereen maken.:-/

Jammer dat het op het einde rap moest, dan moet je er nu nog een keer overheen om de puntjes op de I te zetten...

Maar ziet er al vele malen beter uit, waren de dagen maar langer in de winter....

Grappig, ik heb gister de 207 gedaan. Ik heb hem gewoon een winterwaxje gegeven en gewassen uiteraard. Raar maar waar, de Collinite 815 weigert dienst te doen op de motorkap. Vandaar de EX-P aangeschaft voor de 207. Ben benieuwd of die het beter doet.

Ziet er in ieder geval weer mooi uit, jij had de diesel toch? Degene waar ik regelmatig in rijdt is een 1.6 VTi met 120pk, en dat trekt behoorlijk in zo'n klein autootje ;)

Thnx!

Ik heb een diesel inderdaad. Deze heeft 130pk/280Nm. Trekt nog wel aardig, zeker op de snelweg trekt ie hem makkelijk naar de 170km/h zonder aarzeling. Had nooit wat met diesels, maar moet zeggen dat ik het wel erg lekker vind rijden. Bij de diesels van tegenwoordig komt de turbo er al bij 1500 toeren in, dus last van een turbogat heb ik niet echt. Dat vond ik altijd vervelend.

Met toeval kwam ik gisteren terecht bij een wrapper. Zit eraan te denken om hem compleet in het matgrijs te wrappen.
Binnenkort even langsrijden om te kijken hoe mooi het gemonteerd wordt.

Snoop Dog is geen wrapper Stefan ! :lol

Echt waar ? mat-grijs ? Meen je dat nou ? Ik heb mijn twijfels...........................

kost trouwens rond de E 1500,-- (voor een Cayenne dan, pas nog nagevraagd voor m`n broer) Zal voor de Peug goedkoper zijn, maar niet veel goedkoper schat ik 8o

Klopt inderdaad Marcel. Het ligt aan de kleur, een normale kleur kost zo'n 1100 euro op een 207 met panoramadak. Dacht zelf dat de de prijs over de 2000 euro ging.

Op de M3 wordt matgrijs geleverd:

nicknameless zei:
Stuur forumlid Lexusfreak eens een PM. Die zit in het wrap wereldje. ;)

ja, via de zoekfunctie kwam ik bij hem terecht, maar heeft maar een beperkt aantal kleuren.