• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

StefanV6 | BMW 535d

Stefan325

Detailing addict
2 sep 2008
270
65
Vorig jaar september heb ik de BMW voor het eerst gedaan. De waxlaag was Siwssvax Saphir. De auto wordt om de twee weken met de hand gewassen. De bescherming was er inmiddels al vanaf, maar de glans was er na elke wasbeurt nog wel. Wellicht komt dat doordat de auto gewassen wordt met Swissvax Carbath.

Er zitten niet echt krassen op. De auto heeft minimale swirls.
Aangezien de auto in 1 dag klaar moet zijn (vandaag regent het) ging het me puur om de glans.

Wat heb ik gedaan:

-Auto en wielen gewassen met Swissvax Carbath
-Gekleid (dacht dat dit niet nodig was, maar er kwam nog behoorlijk wat vuil vanaf)
-Wederom gewassen
-Gepolijst met Menzerna PO106FA op witte LC pad
-NXT v1.0 wax
-RainX op voorruit
-Hot Shine Tyre van Megiuars

De redenen dat ik voor de NXT wax gekozen heb is puur tijdsgebrek. Ik ben 9 uur bezig geweest in zijn totaliteit. Het liefst had ik de Swissvax Cleaner Fluid en Saphir wax aangebracht. Ik merk de laatste tijd dat ik moeite heb om auto's in 1 dag af te krijgen. Vroeger was het allemaal veel makkelijker met kleien, M80 en NXT:D

De laatste 5 auto's heb ik allemaal gewaxed met de Saphir wax. Nu valt me eigenlijik pas het verschil op met een gewone wax. De wetlook is gewoon net iets minder.

Klaar voor de start...

DSC_8220.webp

DSC_8221.webp

DSC_8223.webp


Snowfoamen...

DSC_8226.webp

DSC_8227.webp


Gewassen, gekleid, gewassen en afgeplakt...

DSC_8229.webp

DSC_8230.webp

DSC_8231.webp


Eindresultaat:

DSC_8233.webp

DSC_8247.webp

DSC_8246.webp

DSC_8243.webp

DSC_8240.webp

DSC_8237.webp

DSC_8236.webp

DSC_8235.webp
 
sign0173.webp
Wat een glans zeg! Prachtige kleur, toppie! Is de pad/polijstmiddel combinatie niet te grof om te finishen? De wagen ziet er als nieuw uit!
 
Ja klopt, maar met een finishing pad vond ik nutteloos. Dan heb ik net zogoed de Cleaner Fluid erop kunnen smeren.
Daarnaast vraag ik me af of ik echt meer glans had behaald als ik na de polising pad nog nabewerkt had met de finishing pad...
 
Resultaat is toch netjes Stefan :cool waarom heb je geen Collinite of iets dergelijks gebruikt, de NXT staat nou niet echt bekend als duurzaam... of wax je hem binnenkort opnieuw?
 
Ik heb niet veel waxen. Alleen de NXT, GC en M16. De NXT gebruikt omdat deze het makkelijkst verwerkt.
Wellicht brengt ik volgende maand nog even een goede waxlaag aan.
 
Ja, buiten de Swisswax. Normaliter gebruik ik alleen de Swissvax en komt op de andere waxen alleen maar stof,^^
Allemaal waxen van vroeger (lees:2005) toen je alleen nog maar Megiuars kon kopen.;-)

(KAN EEN MOD MIJN NAAM EENS WIJZIGEN?)
 
Dat er na een jaar de swissvax weg was is niet zo vreemd :)

Menzerna po106FA heeft een cut van 2.5, vind dat best gemiddeld ( vergelijkbaar SSR2 / M80 ik het goed heb geïnterpreteerd ).
Daarbij een witte pad die, zoals aangegeven polijst en niet finisht, vind ik ook best grof.
( maar goed, die discussie is hier wel vaker voorbij gekomen )

Zoals je aangaf, soms moet je wat schipperen gezien het tijdsgebrek.

Wellicht binnenkort nog een gaatje vinden om nog strakker te eindigen en dan de swissvax er weer op ( zonde om te laten liggen :):) )

Desalniettemin ziet ie er wel zéér mooi uit zo op de foto !