Vorig jaar september heb ik de BMW voor het eerst gedaan. De waxlaag was Siwssvax Saphir. De auto wordt om de twee weken met de hand gewassen. De bescherming was er inmiddels al vanaf, maar de glans was er na elke wasbeurt nog wel. Wellicht komt dat doordat de auto gewassen wordt met Swissvax Carbath.
Er zitten niet echt krassen op. De auto heeft minimale swirls.
Aangezien de auto in 1 dag klaar moet zijn (vandaag regent het) ging het me puur om de glans.
Wat heb ik gedaan:
-Auto en wielen gewassen met Swissvax Carbath
-Gekleid (dacht dat dit niet nodig was, maar er kwam nog behoorlijk wat vuil vanaf)
-Wederom gewassen
-Gepolijst met Menzerna PO106FA op witte LC pad
-NXT v1.0 wax
-RainX op voorruit
-Hot Shine Tyre van Megiuars
De redenen dat ik voor de NXT wax gekozen heb is puur tijdsgebrek. Ik ben 9 uur bezig geweest in zijn totaliteit. Het liefst had ik de Swissvax Cleaner Fluid en Saphir wax aangebracht. Ik merk de laatste tijd dat ik moeite heb om auto's in 1 dag af te krijgen. Vroeger was het allemaal veel makkelijker met kleien, M80 en NXT
De laatste 5 auto's heb ik allemaal gewaxed met de Saphir wax. Nu valt me eigenlijik pas het verschil op met een gewone wax. De wetlook is gewoon net iets minder.
Klaar voor de start...
Snowfoamen...
Gewassen, gekleid, gewassen en afgeplakt...
Eindresultaat:
Er zitten niet echt krassen op. De auto heeft minimale swirls.
Aangezien de auto in 1 dag klaar moet zijn (vandaag regent het) ging het me puur om de glans.
Wat heb ik gedaan:
-Auto en wielen gewassen met Swissvax Carbath
-Gekleid (dacht dat dit niet nodig was, maar er kwam nog behoorlijk wat vuil vanaf)
-Wederom gewassen
-Gepolijst met Menzerna PO106FA op witte LC pad
-NXT v1.0 wax
-RainX op voorruit
-Hot Shine Tyre van Megiuars
De redenen dat ik voor de NXT wax gekozen heb is puur tijdsgebrek. Ik ben 9 uur bezig geweest in zijn totaliteit. Het liefst had ik de Swissvax Cleaner Fluid en Saphir wax aangebracht. Ik merk de laatste tijd dat ik moeite heb om auto's in 1 dag af te krijgen. Vroeger was het allemaal veel makkelijker met kleien, M80 en NXT
De laatste 5 auto's heb ik allemaal gewaxed met de Saphir wax. Nu valt me eigenlijik pas het verschil op met een gewone wax. De wetlook is gewoon net iets minder.
Klaar voor de start...
Snowfoamen...
Gewassen, gekleid, gewassen en afgeplakt...
Eindresultaat: