• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stel je wil naast je DAP500 een rotary kopen? Welke steunplaat prefereer je?

125mm; ik vind de 6.5" pads minder fijn dan de 5,5" ivm de grootte en dikte. Het is bovendien handig als je je pads van de dap voor de rotary kunt gebruiken.

Ik zou geen 2 backingplates meeleveren, want dat drijft de kostprijs op.
Een keuze voor de klant vind ik wel weer handig, maar dan heb je ook nog de keuze voor een dikkere zachtere/dempende backingplate voor rondingen of een dunne hardere backingplate voor vlakke stukken.

Tip van Tinus: hoe groter de pad des te groter is de snelheid van het uiteinde van de pad op je lak. Hoe hoger de snelheid, des te sneller dat je warmte genereert. Wel iets om rekening mee te houden in sommige gevallen :-d
Bovendien is een grotere pad minder makkelijk te hanteren, en zijn bepaalde gedeelten niet te bereiken.

Die Solo plate is echt waardeloos. Je kan gewoon elke 150mm plate gebruiken.

Het is inderdaad gewoon een 150mm backingplate, maar dan van mindere kwaliteit, de ijzeren delen van de plate zijn van pisbakkenstaal gemaakt, een standaard plate is bijna 2 maal zo zwaar als de so1o plate 8o

Voor de AEG heb ik ze ook allebei en een kleintje voor de spotbuffs

Ik redt me prima met me dapje, maar heb al wel 150mm gestemd.

Misschien dat ik ooit een rotary zal nemen, maar voorlopig laat ik het lekker hier bij.

Boek al genoeg resultaat vindt ik met wat ik op de workshop heb ontdekt, al is het nog even wachtne op de middeltjes :-p

125mm voor mij ,maar als er een 150 komt pak ik deze er zowiezo bij.. Trouwens weer een goede zet van CC.

Ik wacht dan nog wel even met de aankoop van een rotary en koop die van jullie ! :cool

Soepergrover zei:
Mocht ik ooit een rotary gaan opnemen in mijn collectie :-" dan zou ik dezelfde grootte als die van de DAP willen hebben. Net als al aangegeven is door Nick, is dat makkelijker met de pads. Juist op een rotary zou ik niet zo'n grote pad willen gebruiken.

+1

Niet lullig bedoeld voor sommige, maar als ik even naar mezelf kijk, ik heb nog nooit met een rotary gewerkt.
Ik kan niet zeggen welke steunplaat dan het fijnste werkt.

Denk dat Tim er wel een beetje tussenuit moet filteren wie al een rotary heeft.

stimpy68 zei:
Het is inderdaad gewoon een 150mm backingplate, maar dan van mindere kwaliteit, de ijzeren delen van de plate zijn van pisbakkenstaal gemaakt, een standaard plate is bijna 2 maal zo zwaar als de so1o plate 8o

Dibbuz zei:
Die Solo plate is echt waardeloos. Je kan gewoon elke 150mm plate gebruiken.

Mijn So1o Backing plate lijkt wel een plastic schotel te hebben. Het foam is wel mooi zacht maar de draad past niet op mijn AEG PE-150. (ex-Sjoerd)

Zijn er meer mensen die daar mee geconfronteerd werden?

Overigens heb ik een 125mm en een 150mm Backingplate van AEG meegeleverd gekregen

Het schroefdraad van de So1o backijngplate is 5/8" (Amerikaans schroefdraad) en het schroefdraad van de AEG is M14.

Of een verloopje 5/8" x M14 zoeken (veel succes) of gewoon de 150mm backingplate gebruiken.

Overigens is het al vaker gezegd dat de So1o plate echt crap is...

Groet,

Patrick

De so1o plate is er in 2 varianten voor zover ik weet, de Amerikaanse uitvoering, 5/8" inch en de metrische versie, M14. Ik had dus de M14.

ik heb een 150mm(ongeveer) plate, (was eerst 180mm:-" )rofl

die is wel goed om kompressor pad's op te doen, daarbij wil ik nog wel een kleine voor 4'' spotbuff pad's