• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stel me even voor

FarAlley

Detailing addict
19 mrt 2018
70
60
1131 Volendam
Goedendag,

Ik ben sinds kort eigenaar van een knalrode Fiesta, deze staat nu nog te glimmen maar bij het afhalen bij de dealer werd ik door hem gewezen op deze site i.v.m. het schoonhouden van de auto. Ik ben echt een complete leek wat betreft het schoonhouden van een auto en me kapot geschrokken (in positieve zin) wat er allemaal voor artikelen aanwezig zijn op de markt om je auto tip top te houden.

Hoop hier veel te leren en bied vast mijn verontschuldigingen aan voor onwetende vragen (zeker als ik die niet op dit forum kon vinden)

m.v.g.
FarAlley

• Leuk
Reacties: Dany en Remke
Welkom, bijzonder dat de dealer je verwijst naar Carclean! Ben wel benieuwd hoe ze de auto hebben afgeleverd.

Heb de auto nu drie weken (en mee gereden) maar hij glimt nog steeds (denk dat hij gewassen en in de polish was gezet, vond nog wat polish-resten op de zijkant van de achterlichten) ik ben echter een complete leek dus lees me hier te pletter maar zie soms door de bomen het bos niet meer. Als ik enig idee heb wat ik ga aanschaffen en wil gaan doen plaats ik dat hier en hoop dan gebruik te kunnen maken van de adviezen van de mensen hier.

Dank voor je belangstelling.

Leuk dat je dealer je naar de webshop en het forum van Carclean stuurt. :cool: Welkom hier.

Er is inderdaad een hele waslijst aan producten maar als je je een beetje verdiept valt het allemaal wel mee.
Begin gewoon bij het begin: het op een goede manier wassen en drogen van je auto. Dus twee emmers, goede microvezel washandschoen of "spons", fijne shampoo en een kwalitatieve droogdoek. Van daar rustig verder met een waxje smeren... Eerst eens ervaren hoe leuk het is om je bolide te verwennen... en de rest komt later vanzelf. ;)

Welkom hier!
Apart dat je dealer je gelijk hier naar verwijst. Dat is maar goed ook. Want als je dit hebt ontdekt. Kan er nog weinig fout gaat. Mits je goed leest

Lees me momenteel te pletter, maar ben vrij onwetend en waste vroeger mijn auto met de tuinslang en shampoo/spons en daarna afspoelen :confused:, dat is hier op dit forum vloeken in de kerk. Wil dit nu graag goed gaan doen, merk dat ik het prettig vind als ik in een schone auto (binnen & buiten) kan rondrijden.:)

• Leuk
Reacties: RoyR
Welkom op het forum!

Wauw, een verstandige dealert? :P

Zo overweldigend als het kan zijn, zo simpel is de basis:

• Grit Guard emmers (Grote inhoud) + Grit Guard roosters (Houden vuil onderin de emmer, niet in je handschoen)
  • Goede pH-neutrale shampoo.
  • MF-washandschoen(en)
  • MF-droogdoek
Dit alleen is al beter dan wat de meerderheid van de auto-eigenaren doet en heeft. :P

• Leuk
Reacties: FarAlley
Welkom, veel lees-, leer- en "poets"plezier gewenst!
Uiteraard ook veilige km's met de Fiesta.

Hulde aan de dealer: een dealer die doorverwijst naar Carclean mag wat mij betreft met naam genoemd worden!

en waste vroeger mijn auto met de tuinslang en shampoo/spons en daarna afspoelen

Doen we nog steeds voor een "simpele" wasbeurt hoor, alleen wat preciezer: tuinslang aan de HD-reiniger voor pre-wash (snow foam en/of TFR), ph-neutrale kwalitatieve shampoo, "spons" vervangen voor wash-mitt/wash-pad, 2- of zelfs 3-emmer-systeem, afspoelen met (open) tuinslang, kwalitatief goede droogdoek......

Niet moeilijker maken dan je denkt!

• Leuk
Reacties: FarAlley