• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

sticker afdruk binnenzijde raam

Gum

Detailing rookie
15 mrt 2010
70
7
58
Sinds mijn auto afgeleverd is, is er aan de binnenzijde van de voorruit een afdruk met allerlei getallen en letters zichtbaar van een soort sticker die er door de fabriek bij aflevering aan de dealer op heeft gezeten.
Deze afdruk is alleen zichtbaar als ik het raam aan de binnenzijde nat maak of er condens optreedt.
Ik heb inmiddels geprobeerd dit te verwijderen met Autoglym fast glass, wasbenzine, HG sticker verwijderaar (niet echt aan te raden geeft n.l. een vieze vetige waas) en tot slot ook nog water met een flinke scheut ammonia.
Tot op heden heeft nog niets geholpen.
De dealer beweert dat dit na verloop van tijd vanzelf verdwijnt !!!???
Wie weet raad? :|
 
Koop een setje provision Glass scrub en repellant
Gebruik een heel klein beetje (erwt grootte) van de scrub op een sponsje aan de binnenzijde
Navegen met een vochtige doek. Grote kans dat het dan weg is.
De scrub heeft een zacht schurende werking maar volgens mij ook een chemische reiniger als bestanddeel.
Wat je over hebt lekker aan de buitenkant gebruiken.

Als het goedkoop en snel moet, dotje witte tandpasta eveneens op sponsje.

Hans
 
Die scrub heb ik staan. Op de verpakking staat echter deze enkel op de buitenzijde van je ruit te gebruiken. Ik denk dat dat is omdat je het met water goed moet afspoelen. Zou alleen een vochtige doek volstaan?
 
heb dit bij de aanschaf van de wagen (vorig jaar) ook voorgehad en idd bij condens op de voorruit, zijruit chauffeur en zijruit passagier achteraan, kwamen ook bij afdrukken van sticker en afdrukken gelijk van zuignappen tevoorschijn. Op de voorruit kwam zelfs een smileyke tevoorschijn. LOL

internet afgezocht en volgende dingen geprobeerd :
ammonia in water (meer dan normale dosis, zat bijna high....)
ruitenreiniger
tandpasta
ssr1

Niks die echt hielp (verminderde gelijk wel, maar weg was het niet)

Repellant Gel heb ik hier ook staan maar dit nog niet geprobeerd. Ondermeer omdat het me de laatste maanden niet meer is opgevallen (dus kan zijn dat het weg is). Mss dat de dealer van jou gelijk had en dat het met de tijd vedwijnt ?
 
Hetzelfde had ik ook bij mijn Seat Leon uit 2007 (guest2007 :-b )

ik heb het probleem opgelost door met Meg's Glass Cleaner op een MF pad flink te wrijven over de plekken van de zuignappen. Soms 2-3-4 keer. Zijn nu allemaal weg.

Misschien dat het ook wel lukt met een andere glass cleaner, maar het lijkt er op dat een chemische icm mechanische werking de oplossing is.
 
Provision Glass srub aan de binnenkant is echt geen zonde.
Klein beetje nemen en met een vochtige doek paar keer wegvegen
Steeds een nieuw plekje in de doek nemen of doek wisselen.

De repellent is voor de BUITENkant, als je binnen wat wilt is er de anti-fog variant.

Hans
 
RedCat zei:
Provision Glass srub aan de binnenkant is echt geen zonde.
Klein beetje nemen en met een vochtige doek paar keer wegvegen
Steeds een nieuw plekje in de doek nemen of doek wisselen.

De repellent is voor de BUITENkant, als je binnen wat wilt is er de anti-fog variant.

Hans

Ok, bedankt voor jouw reactie.
 
Ik heb een ex-leasebakkie, en op het achterraam zijn ze bij mij ook zichtbaar als het raam iets beslagen is.
Maar daar zitten natuurlijk de draden op van de achterruitverwarming, is het dan ook raadzaam om te schrubben?
 
michelv. zei:
... op het achterraam zijn ze bij mij ook zichtbaar ......is het dan ook raadzaam om te schrubben?

NEEN. :!

In de meeste gevallen zitten de "draden" op de ruit (voelbaar met je nagel) elke fysieke kracht tast het draadje aan.
Zelfs de kleinste krasjes leiden op den duur tot oxidatie van het er onder liggende metaal (vaak koper).
Er zijn mogelijkheden om dat met zilververf te herstellen maar voorkomen is beter.

Hans
 
Even insprayen met wd-40.
Minuutje laten zitten en weg is alles.
Al meerdere malen zo gedaan!:)^
 
emilio zei:
Even insprayen met wd-40.
Minuutje laten zitten en weg is alles.
Al meerdere malen zo gedaan!:)^

idd nog niet aan gedacht, je moet er maar opkomen. Moet nog es controleren of die bij mijn wagen nu al weg zijn.
 
Dan zal ik het ook maar gaan proberen met WD-40, dat zal geen last geven op de achterruitverwarming ga ik van uit.
 
Nou, toevallig pas afgelopen weekend er aan toe gekomen. Maar gelijk een doek erover heen gehaald na het sprayen, had het waarschijnlijk moeten laten intrekken want het is nog zichtbaar:sob:
 
Inderdaad klein minuutje laten intrekken.
De nagellakremover van je vriendin werkt trouwens ook goed.:)^
 
Gaan we dit weekend maar even proberen, het is irritant dat je de afdrukken steeds zie als het achterraam beslagen is