• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

sticker/lijm resten op lak

ruby85

Detailing addict
19 dec 2011
15
50
ik heb een witte 106 en zo in 1e instantie nix te zien, totdat ik hem in de wax
zet. Dan lijkt het of er allerei sticker resten over de lak van auto lopen.

Zou zoiets na kleien en polijsten weg moeten zijn of is er nog een andere
aanpak nodig?

Dan zou ik eerst in de wax moeten zetten, momenteel iets te koud...
Na een paar dagen zie je het niet meer. Wat is er erg aan dan zulle somige denken, dat je strepen ziet op pas gewaxte auto:eyes

Maar met waxen lijkt de wax op die plaatsen niet te "hechten" waardoor je verschil krijgt... Krijg dan een wat meer glanzende deel en wat doffere deel dit in soort tribal vormen... Mijn vermoeden daarvan is dat een vorige eigenaar er stickers op heeft gehad....

Ik begrijp de ergernis zeer zeker. Je hebt dan toch minder voldoening van je werk.

Als ik je verhaal zo lees dan zal kleien en polijsten helpen. Ik durf alleen niet met zekerheid te zeggen of je het nooit meer zult zien na het behandelen. Door het plakken van stickers op de auto verkleuren de beplakte en onbeplakte delen ongelijkmatig waardoor de kans bestaat dat je het nooit 100% kan corrigeren.

Door het kleien en polijsten van de lak zal je wel alle resten van de sticker verwijderen en zal de wax goed moeten hechten.

Ik hoop dat je iets kunt met dit antwoord. Misschien dat er andere forumleden zijn die dit kunnen verbeteren en aanvullen.

oke, bedankt voor je antwoord ik hoop ergens over een week tijd te hebben, laat het hier nog wel weten.

Ik ben afgelopen weekend bezig geweest, na het kleien zag ik de strepen weer terug komen ook de
lak wat beter bekeken, op de motorkap was ie ook wat grijs verkleur in vergelijking met achter
en zij-kanten. Maar de dap heeft hier moeiteloos een eind aan gemaakt.