• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sticker op de auto plakken, wat nu?

denniST

Detailing rookie
5 nov 2010
106
0
Ik zit eigenlijk met een vraag..

Over de gehele lengte van de auto zal volgende week een mat zwarte stikker aangebracht worden.

Nu staat de auto momenteel te genieten van een mooi laagje banana armour & orange crush. Kan ik hier gewoon de sticker op plakken, of gaat deze los laten op de lak/wax dan?

En hoe kan ik het beste de boel, als nodig, wax vrij maken, en daarna weer voorzien van wax?

En tot slot.. De stikker is mat zwart.. Kan ik hier gewoon met wax overheen gaan (bovenstaande) Of kan ik dit beter op een andere manier aanpakken?

Mvg Dennis

Licht polijsten met finale en dus daarmee de lak reinigen. Daarna afnemen met een ontvetter zodat alle oliën verwijderd zijn. Daarna ben je ready to go volgens mij.

Daar waar de sticker komt geheel ontvetten. Dit komt ten goede van de kleefkracht van de sticker.

Wat betreft op matte onderdelen, er is eigenlijk maar 1 goede wax hiervoor geschikt.

Swissvax Opaque.

Zie ook het topic op het Dodo Juice forum van een mat zwarte BMW.

http://dodojuice.com/forum/viewtopic.php?t=2076

Supernatural kan ook prima op matte onderdelen, ook Reload is uitstekend hiervoor.

thanx voor alle antwoorden!

Nu zal ik eens ff een ontvetter regelen. Zat al een tijdje te denken aan de super natural. Nu heb ik alleen maar meer redenen om m aan te schaffen ;)

Groeten Dennis

ZO de sticker word een dezer dagen geplakt (heb eerst zelf een poging gewaagd, maar jezus, wat is t lastig om een dergelijke sticker helemaal recht te krijgen 8o )

Nu wil ik dus de Supernatural gaan bestellen (de Hybrid) maar geeft deze nou net zo'n mooie glans als mijn combo banana armour / orange crush? of kan ik dan beter voor de normale super natural gaan? Of kan ik de hybrid aftoppen met bijv orange crush, en de stikker netjes overslaan (of zeg ik nu iets heel raars?)

Groeten Dennis

De SN Hybrid heeft een veel langere standtijd dan de normale waxen van Dodo.

4-6 maanden zou mogelijk moeten zijn t.o.v. de SN wax die een standtijd heeft van 3-5 maanden.

Wel moet er een degelijke voorbereiding gedaan worden.

Zoals een forumlid in zijn onderschrift ooit had staan:

"Waar vuil zit, zit géén glans" :lol

Dat de voorbereiding goed moet zijn, dat snap ik. Dat zal het probleem ook niet zijn.

Maar ik vraag me af of de SN afgetopt kan worden met bijv orange crush, en of dat een voordeel geeft, of juist een nadeel.
Zeker omdat het nu om de hybride gaat. Opzich vind ik de standtijd in de warmere perioden niet zo heel belangrijk, omdat de auto toch elke maand in de wax gezet word ivm meetings (hij is toch op zijn mooist met een vers laagje wax :P )

Groeten Dennis