• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stickers

Nexxo

Detailing trainee
26 nov 2021
13
25
Hallo forum leden,
Ik heb een vraag betreffende het poetsen polijsten van stickers

Welke spullen kan ik gebruiken en eventueel welke pads ik kan gebruiken
Alvast vriendelijk bedankt voor eventuele reacties
Groet Har
 

Bijlagen

  • 967B7EF8-CAB1-4062-BC26-DAE1C8D32950.jpeg
    967B7EF8-CAB1-4062-BC26-DAE1C8D32950.jpeg
    304 KB · Weergaven: 150
  • 2069F4C5-86B6-444C-B36B-DD685F97CF34.jpeg
    2069F4C5-86B6-444C-B36B-DD685F97CF34.jpeg
    260,1 KB · Weergaven: 132
  • 1670256F-078C-4E4C-B9DC-3BBA0D4CD3C8.jpeg
    1670256F-078C-4E4C-B9DC-3BBA0D4CD3C8.jpeg
    304 KB · Weergaven: 147
  • 5358A6DF-B8A1-481E-93F6-22F89891F4A6.jpeg
    5358A6DF-B8A1-481E-93F6-22F89891F4A6.jpeg
    260,1 KB · Weergaven: 154
Oplossing
Professional polish kan wellicht een optie zijn maar heb je enig idee wat er op die stickers zit?
Is de auto bv doordeweeks wasstraat geweest en zijn de stickers bv aangetast door zure middelen?
Wat heb je zelf al geprobeerd om de strepen (residu?) er af te krijgen?
Professional polish kan wellicht een optie zijn maar heb je enig idee wat er op die stickers zit?
Is de auto bv doordeweeks wasstraat geweest en zijn de stickers bv aangetast door zure middelen?
Wat heb je zelf al geprobeerd om de strepen (residu?) er af te krijgen?
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Nexxo
Oplossing
Hallo forum leden,
Ik heb een vraag betreffende het poetsen polijsten van stickers

Welke spullen kan ik gebruiken en eventueel welke pads ik kan gebruiken
Alvast vriendelijk bedankt voor eventuele reacties
Groet Har
Ik zou het proberen met Poorboys World Professional Polish, dus niet de versie met de schuurkorrel
hallo Quincy
Hartelijk dank voor de reactie
Grt Har
Ik zou het proberen met Poorboys World Professional Polish, dus niet de versie met de schuurkorrel
Ik zou het proberen met Poorboys World Professional Polish, dus niet de versie met de schuurkorrel
Ik zou het proberen met Poorboys World Professional Polish, dus niet de versie met de schuurkorrel
Hallo Ric 325i
Klopt inderdaad camper is al een paar keer door de wasstraat geweest
Ik zelf ben een leek op het poetsen en polijsten van auto of camper poetsen
Heb geprobeerd met een gewone auto cleaner, en daarna met een zachte mf opgeboend geen resultaat zat wel zwart van de sticker op de mf
Bedankt ook voor reactie
Grt Har
 
Har ,
wat versta jij onder “een gewone autocleaner”? Commandant bv is een vrij grof middel om mee te starten dus er is nogal wat verschil tussen het een en het ander. Iets van Mer of Turtlewax is dan bv vaak alweer wat anders dan alleen “cleaner”.
Als oplossing zou mijn gedachte zijn om eerst met bv Poorboys APC in te borstelen en af te nemen .
Werkt dat niet ? Dan bv idd iets van Poorboys prof cleaner.
Maar goed als je zelf al met een cleaner aan de slag bent geweest en “er kwam zwart af” dan is die oplossing wellicht ook een gepasseerd station.
stel dat je het niet beter krijgt is wrappen dan een idee?
 
Hallo Ric325i
de cleaner was een van wat je op zo een beurs op de zwarte markt krijgt,dus denk dat niet zo goed is geweest
zeker nu ik meer geïnteresseerd ben in het echte onderhoud en poetsen van mijn camper,zoals ik al eerder had geschreven heb ik totaal geen verstand van het polijsten en poetsen van de camper
ik heb pas geleden bij carclean de evo polijstmachine met de bijbehorende scholl polijstmiddelen en pads gekocht,maar ik wil ook graag de stickers aan pakken maar weet totaal niet welke middelen hiervoor geschikt zijn.
en de termen za
oals een app gebruiken ben ik ook nog niet zo mee bekend ben nu wel al heel veel hier op het forum aan het lezen hier over
het wrappen weet ik ook niet of dit gaat zijn vrij grote stickers zou ik misschien dan bij de dealer kunnen navrage, maar wilde dit graag eens zelf proberen,vraagje kun je de stickers ook gewoon polijstten met de machine Ric325i
in ieder geval bedankt voor je bericht
groet Har
 
Hallo Ric325i
de cleaner was een van wat je op zo een beurs op de zwarte markt krijgt,dus denk dat niet zo goed is geweest
zeker nu ik meer geïnteresseerd ben in het echte onderhoud en poetsen van mijn camper,zoals ik al eerder had geschreven heb ik totaal geen verstand van het polijsten en poetsen van de camper
ik heb pas geleden bij carclean de evo polijstmachine met de bijbehorende scholl polijstmiddelen en pads gekocht,maar ik wil ook graag de stickers aan pakken maar weet totaal niet welke middelen hiervoor geschikt zijn.
en de termen za
oals een apc gebruiken ben ik ook nog niet zo mee bekend ben nu wel al heel veel hier op het forum aan het lezen hier over
het wrappen weet ik ook niet of dit gaat zijn vrij grote stickers zou ik misschien dan bij de dealer kunnen navrage, maar wilde dit graag eens zelf proberen,vraagje kun je de stickers ook gewoon polijstten met de machine Ric325i
in ieder geval bedankt voor je bericht
groet Har
 
Hallo Ric 325i
Oké dank je wel voor de reactie
Ik ga dan bij cc Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser bestellen
Is dit een goede keuze?
Deze zal ik dan waarschijnlijk moeten verdunnen
Moet ik dit dan op spuiten
Laten intrekken (hoe lang ongeveer)
Kan ik dit dan met tuinslang afspoelen
En dan op poetsen met een mf doek
Moet ik hierna ook nog wat eroverheen doen (misschien een tip wat voor poetsmiddel)
Dit zijn veel vragen Ric325i
Alweer alvast bedankt voor eventuele reactie
Groet Har
 
Grijze sticker die eerst een beetje metalic was ?
Matte finish en een beetje ruw aanvoelt ?

APC kan, maar verdunnen tot iets van 1:40 en niet langer dan een paar minuten laten zitten.
Goed afspoelen en hjet oppervlak aanraken bij het naspoelen (met een mitt of doek)
Je hebt grote kans dat de sticker poreus is geworden

Na de professional polish zeker wat ontvetten (APC of Prep)
 
  • Leuk
Reactions: Nexxo
@Nexxo het lastige is dat het op afstand lastig in te schatten is.
Ik geef aan wat ik zou proberen mocht ik zo’n issue aantreffen maar garantie dat het opgelost wordt is er niet.
In de basis vind ik dat je bij issues vaak het best kan beginnen met een mild product en naar gelang het wel/niet werkt naar zwaardere middelen gaat grijpen.
Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser bestellen = prima keuze en een heel veelzijdig product ook in het huishouden bv.
Kijk ook even bij de tips van @RedCat over hoe te gebruiken aan zijn woordkeuze te zien heeft ie meer ervaring met dit soort situaties als ik.

Verder zou ik serieus een optie bekijken of je de stickers niet beter kan vervangen of wrappen daar dat waarschijnlijk mooier uit gaat komen gok ik.
 
Hoi Ric 325i
Dank je wel weer voor reactie ik ga de spullen bestellen bij CC en dan gewoon eens proberen
Verder ga ik mij eens inlezen bij RedCat
Met vriendelijke groet,
Har
 
Hallo Redcat
Bedankt voor je reactie
Ga dat eens proberen en dan kijken of ik een verbetering kan krijgen, gat dit niet lukken dan is ook de oplossing wat Ric 325i geeft om dan maar te gaan kijken voor nieuwe stickers of te laten wrappen
Dank jullie wel en nog een fijne dag
Groetjes Har
 
Hallo poets fanaten
Wilde even terug komen op het poetsen van de stickers
Ik heb vandaag maar eens de stoute schoenen aangedaan, en met de Dap evo de stickers aangepakt met scholl 17 en een zachte pad
Eerst met water gespoeld daarna poorboys

Poorboy's Bio Degradable APC

Even laten intrekken en daarna met veel water schoongespoeld en afgenomen met een mf
Toen de camper gewassen met Dodo Juice 'Born to be Mild'
Gedroogd met mf
En ik was echt blij verrast van het resultaat, tjonge wat zijn deze stickers opgeknapt je ziet wel nog dat het er nog niet helemaal uit is gepoets
Zal even wat bestande bij voegen
Groet Har
 

Bijlagen

  • 0F20C41B-452D-42AE-B3FD-50E10C45FD2E.jpeg
    0F20C41B-452D-42AE-B3FD-50E10C45FD2E.jpeg
    202,2 KB · Weergaven: 49
  • 0764254E-1948-44C0-9374-F6764DF2AA9C.jpeg
    0764254E-1948-44C0-9374-F6764DF2AA9C.jpeg
    150,3 KB · Weergaven: 57
  • AC9D69DE-5851-445A-80D0-2EF6AECC17FA.jpeg
    AC9D69DE-5851-445A-80D0-2EF6AECC17FA.jpeg
    260,1 KB · Weergaven: 51
  • FB0C9F5E-4D9D-41F6-AF1C-BEB0E23C420A.jpeg
    FB0C9F5E-4D9D-41F6-AF1C-BEB0E23C420A.jpeg
    304 KB · Weergaven: 58
  • Leuk
Reactions: Yelrah
Hallo forum leden,
Nog even een vraagje, ik heb met scholl 17en een zachte polijst pad mijn sticker gepolijst, en daarna met een mf doek afgenomen
Kan ik daarna met een finishing pad het verder oppoetsen met de polijstmachine
Zonder iets er op
En als ik hier mee klaar ben, wat is dan de volgende stap bv een wax aanbrengen net polijstmachine en welke pad
En welke wax ik eventueel kan of moet gebruiken

Dit zijn veel vragen tegelijk, hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven
Met vriendelijke groet,
Burstner (Har)