• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoelen verwijderen (stappenplan hiervoor?)

Audibrothers_NL

Detailing guru
28 mrt 2019
128
108
28
Zierikzee/Amsterdam
Vandaag de wit/zwarte audi A1 sportback van mn zusje onder handen genomen.

Fusso Coat 12 Months erop gedaan (kijken wat de effective standtijd is)

Nu ben ik van plan om morgen het interieur te doen. Nu zag ik al dat er veel vuil tussen de stoelen zat. Helaas kan ik daar met mn stofzuiger niet bij zonder dingen te beschadigen

Hoe kan ik veilig de 2 voor stoelen tijdelijk eruit halen?
-Hoe zit dat met de accu & airbags?. (accu ligt achterin)


Graag wat meer info & tips hierover.

Bij voorbaat dank.
 
Op zich kan de stroom er op blijven zitten, maar wil je safe zijn kan je de min pool los halen en ongeveer 10 min wachten. Lastige is dat sommige nieuwe auto's daar niet heel gelukkig van worden als de accu los gehaald wordt. Sws sleutel niet in contact, of bij keyless go sleutel ver uit de buurt/in een tinnen blikje.

Weet zo even niet of Audi torx gebruikt. Handig kan zijn om Loctite te gebruiken om de bouten later weer vast te zetten, maar dat is eerder als zekerheid, zelf 1x maar gedaan...

Kijk ook even of de gordel aan de stoel vast zit, voordat je aan t slepen bent en er dan achter komt :joy:

Succes and Greetz Emiel
 
Ik draai voor dit soort werk vaak de bouten er uit en kantel ze achterover tegen de achterbank aan. Dit gaat t beste als de stoelen in dr achterste stand staan dus:

eerst naar voren, bouten achter los. Dan naar achteren en bouten voor in de rails los. Vervolgens achterover leggen en alle stekkers lekker laten zitten. Minste kans op storingen!!

loctite zou ik mee uitkijken. Je brengt snel te veel aan en het zit lang niet altijd origineel op je stoelbouten..
 
  • Leuk
Reactions: TWA
De hele Vaggroep, dus ook Audi gebruikt hiervoor geen Torx maar veeltand (12 hoekig), en vaak zitten deze ook nog vast met paarse loctite. Zoals al aangegeven auto absoluut niet op contact om airbag storingen te voorkomen. Je hebt in principe 2 opties: alleen de stoelrails loshalen (per stoel 2 bouten aan de voorkant en 2 aan de achterkant van de stoelrails), en dan de stoel wat schuiven/kantelen om er bij te komen, of de boel helemaal loshalen, en dan moet je dus ook de stekkers aan de onderkant van de stoel loshalen.

Overigens gebruik ik vaak een hele fijne flexibele kierenzuiger, die bijvoorbeeld ook door de Action is verkocht als 'radiatormondstuk voor de cv' als je daar de losse borstel afhaalt, heb je een zuigmond van ca. 1 bij 2 cm.

l_flexislang-1_.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Timm en RoyR
Zoals mijn vader altijd tegen mijn moeder zegt: "Wat je ogen zien, verzieken je klauwen" .
Op z'n Rotterdams vertaald, blijf dus zoveel mogelijk overal van af!

Voordat je compleet gaat demonteren zou ik dus eerst beide tips van @Cordoba uitproberen, eerst de flexibele stang en als dat niet gaat alleen de bouten van de rails los voor wat beweging.
 
Hahaha....

Die vier bouten er uit en de stekkers aangesloten laten is een vrij simpele oplossing. Pas op met slechts twee bouten los draaien aangezien zo'n stoel een flink gewicht heeft en een flinke arm. Daardoor creeer je een groot moment rondom de nog vastzittende bouten die het wel eens kunnen begeven. Gewoon netjes er uit draaien en nadien weer netjes vastzetten met het juiste gereedschap...
 
  • Leuk
Reactions: RoyR