• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stof of blaasjes, + krasjes

T_City

Detailing rookie
25 mei 2026
4
2
Goedemiddag,

Vraagje over wat autolak. Gespoten met 2K lak zonder blanke laklaag.

Er lijkt stof in te zitten, maar heeft ook wat weg van blaasjes. Hoe is dit uit te sluiten? Lastig te zien op de 1ste foto zijn er 2. Tips hoor betere foto's hoor ik graag.

Ook zitten er oppervlakkige krasjes op. Als hij buiten staat zie je het bijna niet maar in de garage wel. Is dat er nog een beetje uit te polijsten?
23042.webp
23044.webp
23045.webp

Dit ga ik vanavond even bekijken.
Iemand die hier verstand van heeft in de regio leiden/zuid-holland? Dacht, misschien kan ik dan keertje langs rijden met een speciaalbiertje of flesje wijn in de achterbak als bedankje :)

Detailers met verstand van krassen en hoe dat op te lossen zijn er hier genoeg, maar stof of andere insluitsels in de lak of blaasjes is toch wel weer een hoofdstuk apart.

Op je foto's zie ik enorme hoeveelheden krassen, het doet mij denken aan een wasbeurt met een schuurspons. Op de foto met de blaasjes zie ik wel een paar puntjes, maar geen idee hoe te bepalen wat dit is (anders dan wat RedCat al aangeeft). Voor een betere foto: plak een stukje tape naast de plek van het lak defect, de camera stelt dan scherp op het contrast tussen lak en tape en dat levert bijna altijd een veel betere foto op. In het geval van de 'blaasjes' zie ik ze wel, maar zie geen verschil tussen een kuiltje of een bultje in de lak, en het zou zelfs een waterdruppeltje kunnen zijn.

Ik denk dat alleen een spuiter of andere echte ervaren lakdeskundige dit goed kan beoordelen.

Bedankt voor de uitgebreide reactie.

Tja ik snap er eigenlijk ook niks van toen ik hem kocht zij. De krassen mij totaal niet opgevallen, alsof er een laagje over heen is gedaan ofzo. Zodra ik hem binnen zetten onder prachtig tl licht zag ik het opeens overal. Inderdaad of er een schuurspons over heen is gehaald.

Wat betreft de bultjes. Ik heb geprobeerd wat foto's te maken en ze voorzichtig wat in te drukken. Ze voelen wel keihard aan. Toch ben ik ergens bang dat als hij door de harde regen gaat het er af gaat vallen Haha.

Wat betreft krasjes weg poetsen zal wel een hele klus gaan worden denk ik.

Bijlagen

• PXL_20260527_183614608.webp
    PXL_20260527_183614608.webp
    75,4 KB · Weergaven: 2
  • PXL_20260527_183806030.webp
    PXL_20260527_183806030.webp
    139,5 KB · Weergaven: 2