• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

stofdeeltjes op binnenkant voorruit

martijnvanderh1

Detailing rookie
22 nov 2021
1
2
Hi all!

Ik loop bij meerder auto's al tegen het probleem aan. Ik doe toch iets niet goed.
Ik maak de binnenkant van mijn voorruit altijd schoon met glasreiniger (diverse merken) en een wafeldoek.

Echter, zeker nu de zon laag staat, zie ik allemaal van die stofpuntjes. Ik krijg die met m'n vinger amper weggeveegd.
Ik probeer m'n doeken altijd schoon te houden maar toch zit er stof op.

Ik lees hier niet veel over terug maar herkend iemand dit?
 
Om te bepalen of het toch van jouw doek komt, zou ik een keer schoonmalken en dan afnemen met keukenpapier.
Als het dan weg is, is het de doek. Als het blijft moet je op zoek naar wat de ruit statisch maakt en hoe je dat kwijt raakt.
 
  • Leuk
Reactions: martijnvanderh1
Ik heb dit ook eens gehad, toen met autoglym glass polish de binnenkant van de ruit gedaan, daarna 2x met Meguiar's Glass Cleaner Professional afgenomen en het bleef weg... Maar de bovenstaande suggestie zou ik eerst even proberen ;)
 
Ik weet niet of het bij om dezelfde stofdeeltjes gaat, maar sommige microvezeldoeken geven deze af op glas. Vooral op spiegels is dat dan erg duidelijk. Als ik er vervolgens met een waveldoek nog eens overheen ga verwijdert dit de stofdeeltjes.
 
Zelfde ervaring. Meerdere glasreinigers geprobeerd. Tot slot dacht ik dan schaf ik Gyeon glasreiniger aan, wederom hetzelfde verhaal. Uiteindelijk Autoglym Glass polish gekocht en dat was de oplossing. Sindsdien gebruik ik eigenlijk geen vernevelbare glasreiniger meer.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR