• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoffen cabrioletdak schoonmaken/onderhouden?

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
9.345
193
48
Den Haag
Binnenkort staat er een full detail gepland van een Renault 19 cabriolet. Deze heeft een stoffen dak.

Hoe, en vooral waarmee kan ik de kap schoonmaken cq. onderhouden?

Dit is een éénmalig project, dus als het even kan, zou ik er niet de speciale produkten voor willen aanschaffen.

Uiteraard ben ik al de volgende produkten tegen gekomen:

Meguiars Convertible & Cabriolet Cleaner
Meguiars Convertible & Cabriolet Weatherproofer

Iemand andere tips en/of suggesties? :idee

Ragtopp

en

Shining Monkey Fabric Protectant

Ik weet niet hoe vies de kap is, maar als het normale vervuiling is, dan is het een kwestie van de kap borstelen viezere plekken schoonmaken met APC en daarna behandelen met 1 van de bovenstaande producten.

Het betreft de wagenvan m'n neef. Hij is zo slim geweest om met de auto door de wasstraat te gaan 8o
hierdoor zit er een waas overheen (wasstraatwax?).

Ik ga eerst maar aan de slag met APC of SD. en als dat niet werkt, dan de vlekkenschaar erin :-b

Vergeet niet dat er verschil is in een kap van stof of van vinyl.

Voor een vinyl top heb je andere producten.

Ik gebruik altijd groene zeep ( vloeibaar ) met lauw water ... inborstelen met een zachte borstel even laten intrekken en dan uitspoelen .
Daarna wel weer waterafstotend maken, ik gebruik hiervoor Nomad tentenspray ..