• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stofzuigerslang haspel

mhermans

Detailing chief
31 aug 2018
100
85
Roermond
Nadat ik de 9m slang voor de master blaster besteld had stoorde het me een beetje hoe ik de slang steeds moet uithalen en terug opruimen dus met die reden besloten om maar snel zelf iets in elkaar te zetten als haspel zijnde voor de slang welke op de muur gemonteerd kan worden.

Ten eerste wat onderdelen besteld die ik nodig had om de slang te kunnen verbinden en de haspel goed te laten draaien
FF00-DB46-7-A32-4202-BC3-F-A3-BA280-AB3-A5.jpg

5-A4602-A7-7-A84-4-D1-B-AF35-27231-B36-CA8-F.jpg


Vervolgens begonnen met wat hout pakken wat ik nog had staan en dit op de gewenste maat zagen.
IMG-6909.jpg

IMG-6910.jpg

IMG-6911.jpg


En daarna even snel met de decoupeerzaag rondom afzagen voordat ik ze echt afrond, dat maakt het makkelijker op de bovenfrees.
IMG-6912.jpg


De eerste langs de bovenfrees
IMG-6913.jpg


Vervolgens degene die nog gedaan moet worden onder de andere bevestigen met dubbelzijdige tape en het geheel langs een kopierfrees halen (dan zijn ze precies hetzelfde)
IMG-6916.jpg


Vervolgens een 8 hoek aan balkjes uitlijnen om er vervolgens een tussenuit te halen waar de slang doorheen kan lopen.
IMG-6919.jpg


Een gat maken in een van de cirkels waar de bevestiging voor de slang doorheen kan en deze vastlijmen.
IMG-6920.jpg


Vervolgens nog 2 planken op maat gezaagd waar het geheel in bevestigd kan worden met lazy suzans zodat het geheel netjes kan draaien
IMG-6924.jpg

IMG-6926.jpg


Na aankomend weekend volgt het afgeronde resultaat, helaas geen tijd gehad om het af te maken dit weekend, maar het begin is gemaakt.
 
Eens met @mk-us. Zeer benieuwd.
Ik heb minder lange slang. Ik rol deze op en bind de slang bij elkaar met klittenband. (Ik zal foto maken). Ik neem mijn configuratie ook altijd mee naar mijn opdrachten.
 
  • Leuk
Reactions: mk-us
Thanks mannen, ben zelf ook benieuwd of het allemaal gaat lukken zoals ik wil.
Heb toevallig afgelopen maandag een 3d printer gekocht ben nu ook aan het denken om een model uit te tekenen hiervoor wat de printer zou kunnen uitprinten kijken of dat te doen is en ze dan te vergelijken
 
  • Leuk
Reactions: mk-us
ten eerste thanks mannen,
afgelopen 2 weekenden iets drukker geweest dan verwacht dus er niet echt wat aan kunnen doen helaas.

Nu heb ik wel een klein updateje
Nu was ik niet helemaal tevreden met de huidige oplossing om de slang op aan te sluiten dus ben ik bezig geweest met een ontwerp maken voor de 3d printer om dit op te lossen, hier de eerste versie, zouden nog wat kleine aanpassingen aan gedaan kunnen worden maar denk dat het wel moet gaan werken, dit weekend even testen en hopelijk volgt dan de daadwerkelijke afronding.

(ter info, bijde kanten kunnen los van elkaar draaien, het bestaat dus eigenlijk uit 3 delen. 1 omhulsel die de 2 aansluitpunten bij elkaar houd en de 2 aansluit punten. Het is zo ontworpen dat er geen lucht zo mogen ontsnappen)

IMG-7007.png
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba