• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

stomen

lucky

Detailing rookie
1 jul 2014
23
0
Ik wil mij stoffen interieur schoon maken kan dat met een stoomcleaner ? Of beter een extractor Ik zie hier niet zoveel over

Gebruik van een stoommachine is prima bij bijvoorbeeld het schoonmaken van vensterglas. Maar ook allerlei aanslag rond kranen, toiletten, etc. gaat hiermee prima weg.
Als je een tapijt wat niet echt vuil is wilt opfrissen dan gaat dat ook goed.
Maar een tapijt met vlekken na morsen of inlopen kan je veel beter aanpakken met een extractor. Als het hier gaat over een tapijt met korte polen dan is een extractor het aangewezen apparaat.
Gebruik dan als schoonmaakmiddel APC Plus van Mequiar's, dat goed schoonmaakt en zeer weinig schuim oplevert.
Dat laatste is een groot voordeel omdat anders het vuilwater reservoir snel vol zal zijn met een enorme hoeveelheid schuim.
Een goede raad van mij is, neem er de tijd voor en doe het gelijk grondig en haal zoveel mogelijk vocht uit het weefsel.
Veel succes met de klus..

Geloof een paar tientjes per dag, moet je een tapijtreiniger nemen en dan een klein opzetstuk wat je voor de hemel/ stoelen gebruikt. Info is niet door mijzelf ondervonden maar heb ik op dit forum gelezen (zelf even navraag doen bij een bouwmarkt om de hoek is dus zeker aan te raden)

Overigens nog een reden om voorzichtig te zijn met een stoomapparaat: het is de vraag wat er met de vezels van de bekleding gebeurt onder invloed van de stoom (temperatuur). Op het werk ooit gezien, dat bedrijfskleding na een aantal keren te zijn gewassen (door professionele wasserij) een volledige kledingmaat was gekrompen. (nee het was niet net na de decembermaand, dat het volledige personeel een kledingmaat was gegroeid).:-D

Ik heb m'n velourse kofferbak met een (geleende) shamporelle machine gedaan, werkt eigenlijk hetzelfde als een extractor. Naar mijn weten mag de APC+ niet meer verkocht worden. Ik heb nu de APC van Poorboys. Gr. Paul

Ik heb een stomertje en een extractor. Als je low budget poetst is een stomertje prima hoor, werkt prima op je interrieur als je er een microvezel doek op klikt, of zwart geworden handvaten, tussen de ventolatie dingetjes en tussen de knopjes schoonmaken. Ook ideaal voor tussen bumerranden etc (; Dus ookal heb ik een extractor, kan ik niet ontkennen dat een stomertje van een paar tientjes soms erg handig is