• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoom cleaner

D!m!tr!

Detailing addict
18 feb 2018
343
68
35
Spijkenisse
Goede avond allen!

Wat interieur detailing betreft ben ik nog flink aan het experimenteren.

Mijn vraag aan degene die een stoom cleaner gebruiken/gebruikt hebben, hoe effectief werkt dit?
Mijn vraag slaat in mijn geval enkel op matten/vloerbekleding.

Ik zie stoom cleaners met tapijt borstels maar hoe zit het met het vuil wat de stofzuiger niet verwijderd en de stoom wel los krijgt.
Neem aan dat dit niet op wonderbaarlijke wijze oplost en eigelijk alleen met (nat) zuigen te verwijderen is?

Groeten!

Dimitri
 
Proef zelf op de som genomen met de steamer. Belichting is anders en krijg ik op dit moment niet 100% gelijk.

Er is zeker iets verbetering maar neig duidelijk meer naar een tapijt reiniger icm een nat zuiger/extractor.
Denk daar toch meer resultaat mee te behalen.

Hoeveelheid stoom binnen in een auto lijkt me ook niet echt ok ivm elektronica.

115129
115132
 
Als het om vloermatten gaat gebruik ik liever een extractor die is supereffectief. Zo’n klusje doe ik op een mooie zonnige dag zodat het zonnetje het laatste vocht uit de maten laat verdampen.