• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoomzuiger of toch echt een extractor ?

Raab

Detailing rookie
30 okt 2014
32
0
36
Hallo,

Heb al een aantal forums doorgelezen hierover maar dan wordt er vaak gepraat over stoomreinigers of extractors.
Nou ben ik even wezen googlen en daar kwam ik stoomzuigers tegen, is dat iets voor het interieur of is het beter om voor een alleszuiger ( extractor ) te gaan die ook kan blazen ?

Blazen ?? Een extractor is een (water)stofzuiger die is uitgerust met een extra darmpje waar je ofwel gewoon water( = spoelen) mee "spuit" tijdens het zuigen of je kan er ook een product in doen om gelijk te reinigen én opzuigen tegelijk . Je kan een extractor ook gewoon gebruiken zonder die spoelfunktie natuurlijk .
Omdat een extractor iets meer kan dan enkel water opzuigen noemen ze deze meestal ook "tapijtreiniger" .

Als je een stoomreiniger zou gebruiken , raad ik je aan om 1 te kiezen die ook kan zuigen als een stofzuiger ( bvb Kärcher SV 1902 , die kan je navullen zonder wachttijd ) . Sommige stoomreinigers kunnen enkel stoom "blazen" en niet opzuigen namelijk .

Als je je zetels proper wil blazen dan heb je volgens mij een tornador nodig , maar dan heb je ook nog eens een flinke compressor nodig......

Altijd leuk om eerst een veelvoud van filmpjes te bekijken voor je een apparaat aanschaft . ;)

Ja een flinke compressor heb ik al, de blaasfunctie wou ik gebruiken om het kunsstof droog te maken aan de auto want daar komt toch altijd weer water uit. Maar misschien kan dat ook wel gewoon met een föhn ofzo bedenk ik me nu. De karcher sv 1902 is wel een leuk apparaat, maar wel rond de € 800 en dat heb ik ook niet iedere dag. Wat is een betaalbare tapijtreiniger dan ? Of voldoet dan in principe ieder apparaat als die maar spoelt of stoomt en zuigt ?

800 € voor die SV 1902 ??? Ik kom deze zo tegen op 447 € ( link niet toegestaan maar probeer ff iets met bob en shop en be en je vind deze . ( ook op andere sites zal je wel zulke prijzen tegenkomen vermoed ik )

Extractor : Numatic George ( +- 320 € ?? ) , mogelijk nog wel ergens te vinden : Extra 200 ( = goedkoper maar mogelijk niet meer leverbaar )

Met een föhn red je het niet , een gewoon blaaspistool wel als je compressor kan volgen.
Voor op verplaatsing heb ik nog zo'n ding op elektriciteit ......gekocht via cc ( actie ) en is ook redelijk te noemen .