• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen Nick met Corolla compressor

Nr_fortuna

Detailing rookie
26 aug 2022
1
15
Hallo Carclean leden,

Al behoorlijk lang lees ik de forums en heb ik nu toch maar besloten om mij zelf eens aan te melden en mij daar ook bij voor te stellen.
Ik ben Nick 30 Jaar en ben sinds het halen van mijn rijbewijs (19 jaar) helemaal in to auto's en het modificeren en reinigen van auto's.

Mijn liefde gaat uit naar Japanse auto's van de jaren 90 tot de vroegere 2000's en het renoveren en conserveren van deze auto's.
Momenteel bezit ik een Corolla E12 maar dan eentje door TTE in 2005 omgebouwd met een compressor en een bumperkit. Ik was hier al heel lang naar op zoek en heb de auto dan ook snel gekocht toen deze aangeboden werdt.

Screenshot_20220817-180956~2.png


Op het eerste oog een erg nette auto van de buitenkant maar hij bleek achteraf toch wel behoorlijk wat werk te hebben, dit is dan ook de eerste auto waarop ik ben gaan wetsanden (erg spannend) en weer opbouwend compounden / polijsten.
Mijn car cleaning hobby is wel zodanig uitgelopen dat ik inmiddels alles zelf in huis heb om auto's weer als nieuw te krijgen, en als ik ook niet zo last had gehad van mijn rug (hernia) had ik dit waarschijnlijk beroepsmatig gedaan.

PXL_20220618_103050436.jpg

PXL_20220618_082018115.jpg

Ik begin altijd bij de aanschaf van een andere auto met het deepcleanen van het interieur, en de APC van Auto Finesse Verso is verreweg de favoriet van mij om het binnen weer fris te krijgen. Samen met de extractor en een stoomreiniger verbaasd het me altijd weer hoe fris je een oude auto weer kan krijgen. Wat ik mij niet realiseerde is dat ik een rokers auto had gekocht en dit kwam pas met de eerste echt warme week tevoorschijn, ik ga dan ook een topic maken over wat ik allemaal gedaan heb om dit weg te krijgen, en dat is behoorlijk wat

Mijn collega's en vrienden noemen mij vaak OCC en smetvrees, maar ik haal onwijs veel energie uit het opfrissen van oude voorwerpen waaronder dus ook Autos.

Tot het volgende topic!
 
Welkom en veel leesplezier (maar dat had je al eventjes ;)).
Mooie E12 met dikke ombouw met de goede velgen.
 
Mooie auto heb je!
Hieronder mijn Japanner.
Bekijk bijlage 165800
Ik ben zelf aan het kijken naar een hybride auris, aangezien mijn partner een auto gaat leasen gaat bij mij de superb eruit dit jaar. Qua betrouwbaarheid kwam ik direct bij Toyota, maar ik ben nogal twijfelachtig over hybride rijden. Kun je mij daar in adviseren hoe jij jouw hybride ervaart?