• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

WW: Mercedes Benz C200 compressor

WaxWizard

Detailing rookie
3 nov 2008
283
0
43
Vandaag weer eens lekker aan de slag geweest ondanks de kou:( Vanmorgen werd er een zilveren MB C200 Compressor afgeleverd voor een detail beurt. De auto was de afgelopen week in Duitsland geweest en heeft dus heel wat kilometers achter de rug gehad. Dat was ook wel te zien aan de vervuiling.
De gebruikte materialen:
Meg. NXT Shampoo
Meg. APC
Meg. Trim detailer
Meg. AMP Mirror Glaze
Meg. Glass Cleaner Concentrate
Meg. High Gloss Tyre Protection Gel
Meg. Paint Cleaner
Meg. Scratch X
Meg. M21 synthetic Sealent
Meg. M16 Mirror Glaze
Meg. Leather cleaner and conditioner
Meg. Interior Tech Protectant
Meg. Last Touch
Meg. Clay Bar
Meg. pads en doeken
Meg. wash mitt
Meg. Water Magnet
Voor:
2jcwwup.jpg


34gpl41.jpg


2u8vtz5.jpg


2gufv5e.jpg


678wm8.jpg


2dk0ol0.jpg


b7ju6x.jpg


Eerst maar eens begonnen met het wassen van de auto. Dit heb ik in delen moeten doen, omdat het zo koud was dat als ik dit niet deed het direct aan de auto vastvroor. Hierna begonnen met het reinigen van de banden en de velgen met APC 1:4.
Bandjes en velgen lekker ingesopt
21dicd0.jpg


Eindresultaat incl High Gloss Tyre Protection Gel
i21sls.jpg


Daarna de auto in de garage gereden van een van mijn lieve buren. Hierna maar eens begonnen aan het interieur. Eerst alles goed gestofzuigd en de matten verwijderd. Daarna het leer eerst goed gereinigd met APC 1:10 en alle kunstof delen behandeld met de Interior Tech Protectant. Hierna was het tijd om het leer te bahandelen met de Gold Class Rich Leather Cleaner and Conditioner.
Voor:
b7ju6x.jpg


Na:
51rlau.jpg


2cih7gy.jpg


Hierna maar eens begonnen onder de motorkap. Die kon ook wel wat aandacht gebruiken. Alle kunstof delen eerst goed ontvet met de APC 1:4 en daarna behandeld met de Trim Detailer.
Voor:
s26vl2.jpg


Na:
s6682g.jpg


Toen dit allemaal gedaan was eerst maar eens een bak koffie gaan drinken en een sigaretje roken om weer op te warmen. Hierna maar weer eens begonnen aan de auto en het kleiblokje tevoorschijn gehaald. De auto leek redelijk schoon na het wassen en voelde ook niet echt ruw aan. Het kleiblokje liet toch iets anders zien. Resultaat na een zijpaneel.
2ivkw9l.jpg


Hier dan het uiteindelijke eindresultaat, hier waren de ramen en de metalen delen nog niet gedaan, maar wilde nog even snel een paar fotos maken van het eindresultaat voordat het donker werd. Hierna de grill en het sterretje op de motorkap nog opgepoetst met de All Metal Polish, de banden ingesmeerd met de High Protection Gel, de buitenkant van de ramen gedaan en de ruitenwissers behandeld met de Trim Detailer.

Eindresultaat:
a2evex.jpg


wqtzzk.jpg


Toch een klein beetje een reflectie foto voor elkaar kunnen krijgen
r75468.jpg


2luf4f8.jpg
 
Ziet er goed uit! Zo'n Benz is altijd een dankbaar object. Die vrieskou is wel problematisch. Ik wacht altijd even tot het wat warmer is. Was de garagebox wel verwarmd en heb je in de box (naast de auto) wel voldoende ruimte om goed te kunnen detailen?

Groet,
 
Omegauser zei:
Ziet er goed uit! Zo'n Benz is altijd een dankbaar object. Die vrieskou is wel problematisch. Ik wacht altijd even tot het wat warmer is. Was de garagebox wel verwarmd en heb je in de box (naast de auto) wel voldoende ruimte om goed te kunnen detailen?

Groet,

Ge garagebox was verwarmd, dat scheelt wel heel veel. Dan zit je ook niet met van die dikke kleren te detailen, dat werkt ook wat makkelijker. Aan een kant is de ruimte wel wat krap, die kant werk ik dan als eerste af zodat ik daarna lekker de ruimte heb en niet allemaal moeilijk hoef te zitten.
 
ziet er weer gelikt uit hennep
maar eigenlijk kan dat niet he jij als bmw fan een mercedes detailen:D :D :D :)^
gr klankie
 
sjoerdnijhuis zei:
....ruitenwissers behandeld met de Trim Detailer.

Je bedoelt de wissers zelf? Wat in contact is met de voorruit of gewoon de bovenkant, zeg maar?

Ziet er heel mooi uit.
 
Dappere dodo om met dit weer de auto te wassen.
Ging je niet bijna op je bek van de opgevroren plas van het wassen...? :-"

Ben wel jaloers op de verwarmde garage :ja

In ieder geval ziet ie er weer shiny uit!
Goed werk :)^

Gr,

Carl