• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

stootlijsten eraf maar dubbelzijdige tape wil niet

paul710

Detailing trainee
17 sep 2008
10
47
Heb mijn stootlijsten op de deuren eraf gehaald met het bekende visdraadje maar er blijft zoveel dubbelzijdige tape zitten.

Hoe kan ik die het beste verwijderen , heb al terpetine geprobeerd en andere oplosmiddelen maar niks werkt echt goed.

Ook heb ik met een speciaal mesje geprobeerd om de overtollige tape eraf te snijden maar ben bang dat ik dan in de lak snij.

Weet iemand raad ???
 
Met een fohn warm maken (niet heet) en dan oprollen met je duim (vingers), laatste restanten kleien en dan polijsten......:)^
 
TIP! Kijk uit dat je geen blaren krijgt van de warmte van de fohn icm de wrijvingswarmte van het wrijven met de duim. Ervaringsdeskundige op dit gebied.
 
Gewoon met sticketverwijderaar. Ben een tijdje zoet mee omdat het niet heel snel gaat, maar je werkt iig wel veilig.
 
Heb met fohn geprobeerd, vond het inderdaad niet snel gaan . maar zal er toch maar mee doorgaan,

Alvast bedankt voor de reacties

Als er nog iemand is met een gouden tip houd ik mij aanbevolen ( moet namelijk nog drie deuren) 8-())
 
Yep kan ook met de caramelschijf, pas alleen heel goed op dat je hierbij niet te hoge toeren laat draaien, en te niet lang op 1 plek houden.....krijg je rare vlekjes van (yep ervaring ;) , gelukkig op een proefkap, maar toch)
 
Korte tip van mijn kant,

Heb zelf vorig jaar ook mijn stootlijsten verwijderd, zelfde probleem als wat hier genoemd word.

Rond dezelfde tijd andere bumpers laten spuiten, bij navraag bij de spuiter kwam hij met het volgende:

99% van de spuiters hebben speciale stickerverwijderaar (geheel veilig voor de lak) waarmee de resten er zeer snel voor 95% afgaan.

Daarna met een caramelschijf de laatste restjes doen.

Dus als je langs een spuiter gaat, bespaar je waarschijnlijk een hoop moeite.

(ik heb nog een redelijk restje, maar eindhoven is een stukje....)