• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Straalgrit of zandstralen

mvmonster

Detailing rookie
12 jun 2014
1
0
Beste forumleden.

Gisteren begonnen met het opschuren van mijn BMW M wielen.

Na 12 uren werk en veel schuurpapier 1 wiel afgewerkt :-) , fieuw.... wat een werk zeg als je het goed wil doen.
Nu vandaag een adres gekregen van een vriend waar ze alu velgen kunnen stralen met straalgrit.

Is deze aan te raden of zal mijn velgen beschadigd zijn ? Iemand ervaring met dit soort bewerking ?

alvast bedankt !

gr Phil

Stuur even een pm naar Tamer, die werkt bij een stralerij of iets dergelijks
Grit is normaal grover dan andere middelen, tenzij het al wat ouders is ...

Ik raad het af om met straalgrit velgen te stralen. Deze korrel is veel te grof waardoor je allemaal 'putjes' in de velg krijgt. Dit is niet op te vullen met grondverf of spuitplamuur. Doe je het wel met straalgrid kan je nog zoveel schuren om het glad te krijgen. Machine op het werk is wel erg krachtig.Ik heb dit getest op een set velgen dus niet doen;) De korrel is te grof. Glasparelen is het beste, zand kan ook.

• Leuk
Reacties: RedCat
Ik vermoed dat je bij glasparels uit gaat komen. Wat ik weet van zandstralen is dat dat al heel lang verboden ivm het heel hoog fijnstof gehalte dat nog meerdere dagen in de lucht kan blijven hangen waar men dan weer stoflongen van kan krijgen enz enz. Hier in Nigeria gebeurt het nog wel en ik kan je vertellen dat dat idd geen pretje is. Ik zie voor grotere oppervlaktes ook steeds vaker hydrojetten, hydrojetten is wel vaak een oplossing voor buitenwerkzaamheden. Zodoende vermoed ik dat je bij glasparelen uit gaat komen.