• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Strak resultaat na het afnemen van polijstresidu kleine krasjes?

erwinjah

Detailing rookie
13 mrt 2010
33
0
bij een bmw 7 serie van 2001 heb ik forza met de oranje pad gebruikt op de rotary, daarna de gele pad op de rotary, daarna de oranje, en de witte & groene op de dap. We hebben enkel de motorkap gedaan. maar het we ehbben een strak resultaat met voornoemde volgorde en als we afvegen met een mf doekje maakt nie uit welke. komen er kleine krasjes terug in de lak. net alsof de doek die maakt. spruzzo erbij helpt niet, doen wij iets mis? of een handelin verkeerd? als we heeel voorzichtig vegen dan komen er niet zeo veel terug, maar toch iemand een idee?
 
jah, dat dacht ik ook, maar voor gewone krasjes weg te halen, swirls moest ik telkens hoger en hoger gaan met combi. dat dat het goed was daarna afbouwen, maar hoe kan het dat je krasjes maakt met die mf en nog beter hoe vermijd ikhet?
 
Owkee,

En als je het afneemt met byv een IPA?????.Mischien dat het polijstresten zijn die het veroorzaken???


Maar mischien dat je er een foto van kan maken????Want een plaatje maakt het verhaal even wat duidelijker;)
 
met Ipa is just zelfde heb geprobeerd met enz onder monello spruzzo, resultaat het zelfde. wagen staat niet hier staat ergens anders in garage, dus kan nu geen foto maken
 
Het kan natuurlijk zachte lak zijn ...

Weet je zeker dat de krasjes de beweging van de doek volgen (rondje / rechte hoek proberen)
Als je met de vinger zachtjes over de krasjes wrijft zie je dan verschil ?
Dat laatste vraag ik omdat residue soms een effect geeft dat op krasjes lijkt

Vooral de laatste (finish) stap heel schoon werken

Hans
 
ik heb BK gebeld van het forum, het hem uitgelegd en hij vertelde me dat je de doek moet bevochtigen met quick detailer, last touch, etc, dit gedaan en warempel de krasjes zijn er dus niet meer bijgekomen. Weer wat bijgeleerd. dus toch bedankt iedereen