• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Straks beginnen met het eerste gebruik met de DAP500, welke combinatie met mijn Seat Ibiza?

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Straks ga ik beginnen met het eerste gebruik van mijn DAP500 met de Raffini producten.

Ik ga natuurlijk eerst de auto wassen en daarna de motorkap kleien om vervolgens te gaan polijsten met een teststukje. Ik denk te beginnen met een oranje pad en de Raffini Mezzo. Daarna met de Raffine Finale op een witte pad er overheen. Ik heb een Seat Ibiza uit 2004, waarschijnlijk dus harde lak.
Denken jullie dat dit een juiste combi is, of is het beter om eerst de Riffini Mezzo met een witte pad te gebruiken?
Hoe doen jullie dat als je 1 witte pad hebt en beide Raffini producten wilt gebruiken? Ik heb geen padwasher, is goed uitspoelen een oplossing of kan je de producten over elkaar gebruiken?

Spannend wel hoor! :-&

Zoals je zelf wel al weet begin je met je test spot met de lichtste combi en bouw je het op tot je tot de juiste combi komt.

In principe kan je gewoon je pad blijven gebruiken want de slijpkorrels zijn al afgebroken.
Let wel op dat je pad niet verzadigt is want dan is de slijpfactor van je pad weg.

Voor het reinigen zonder padwasher gewoon even de warm/lauw kraan aan zetten nat maken goede scheut dreft er op lekker in werken en goed uitspoelen.
Pad op je dap zetten en boven je hoofd droog slingeren op stand 6

Dan is je pad weer schoon en kan je weer gaan met die banaan.

succes hoor:-)^

ja doe dat niks dan wit en inizio
IS dat nog steeds niks kan je naar oranje en mezzo gaan nog steeds niks dan het grof geschut in zetten oranje en inizio
Af werken met mezzo en wit en eindigen met finale en zwart.

Veel plezier

Ik heb Mezzo en Finale erbij gekregen, afbouwen met Finale lijk me dan het meest voor de hand liggend. Tenzij dit iets anders is dan SSR1 (die heb ik ook).

Ik heb zelf ook de SSR1 en de Finale, maar vind de Finale wel iets mooier afwerken op de Zwarte LC pad dan de SSR1 op de lakken die ik tot nu toe heb behandeld.

Echt een mooi goedje die Finale, denk er toch nog steeds aan om de hele kit maar aan te schaffen.

Ben je al bezig geweest, of nog niet?

Ik wilde er mee bezig gaan, maar er kwam wat tussen zodat ik de rest van de middag in het ziekenhuis gezeten heb. Ik ga nu even de auto wassen en de motorkap kleien zodat ik morgen ochtend een testspot kan maken (misschien vanavond nog wel).

Wil wel eens het verschil zien tussen de gepolijst en niet gepolijst :ja

wit en mezzo beginnen, is dit niet genoeg, neem je een zwaardere pad.

afwerken doe ik altijd (zoals eelce) zwart en finale (of ff)

edit:
vooral in de zon is het schitterend om een swirlvrije auto te hebben!

Oke paar daagjes rust door het slecht weer. Nu is het beter, het is wel bewolkt dus zie ik de swirls bijna niet, de krasjes wel. Ik ga zo starten op mijn motorkap. Ik trek er een scheidingslijn overheen en doe de ene helft van de motorkap. Ik kijk als het wat zonnig of met een lamp wat het schil tussen gedaan en niet gedaan is. Mocht ik tevreden zijn dan doe ik de rest van de auto natuurlijk.

Lijkt me zelf een goed plan.

brinkmann aanschaffen, ik vond dat zelf een HELE goede investering!

dingen zijn ideaal,

nu zie je eigenlijk niet wat je doet

maar het kan natuurlijk wel

Dat komt met de volgende bestelling denk ik wel. Ik kwam net op het idee om de camera lamp van mn pa te gebruiken. Is een halogeenlamp op batterij, zelfde als de Brinkmann eigenlijk. Weet alleen niet wat voor wattage de Brinkmann heeft.
Moet zeggen dat ik beetje zenuwachtig was, ik kreeg de DAP niet in een andere stand toen ik op stand 2 aan het inwerken was, dacht ik van 'huh hoe zetten zij hem nu zonder te kijken of 5 of 6?' Nu zie je dus niet heel veel, ik heb daarom een klein oneffenheidje opgezocht die er met kleien en handmatig niet afwilde. Met de Mezzo erop en het was weg :lol nu begin ik wat zekerder te worden.
Straks dus even proberen met die halogeenlamp (is nu aan het opladen) en afwerken met de Finale...

Natuurlijk, wat is verstandig om even te wachten met de Finale totdat ik het verschil heb kunnen zien op beide delen van de motorkap (behandeld en onbehandeld)? Dan kan ik direcht ook proberen om foto's te maken.

Even een 50/50 filmpje, je ziet er alleen wat weinig op. Kan beter in het donker even proberen

Ik ben vandaag eens verder gegaan. De zon scheen en ik zag dat er dus best nog wel wat swirls in de lak zaten vergeleken met de onbehandelde deel van de motorkap.
Ik heb de helft van de motorkap nog een keer gedaan met de witte pad met Monello Mezzo. Ik merkte nu wel dat het erg begon te stoffen, de motorkap was niet echt warm want ik werkt in de schaduw.
Wat ik doe is ik ga een bepaald vlak van 50x50 eerstehorizontaal heen en weer en dan verticaal heen en weer en dat dan nog weer een keer. Ik gebruik 3 bolletjes Mezzo, gebruik ik nu te weinig product of is er iets anders aan de hand?

Hmmz wat je vermeld klinkt goed, ik doet t niet echt anders.

Ik zet ook 3 dotten op de pad, stippel deze uit over het te behandelen deel, en smeer het lichtjes uit met de machine uit.
Daarna maak ik ook 2-3 "schaakborden" op stand 5. Dit voldoet mij erg goed.

Ik heb nog wel eens dat het iets gaat stoffen als ik tijdens het "dappen" over een stukje tape of kunststof deel oid ga, vooral waneer de pad redelijk verzadigd is.

Ik spoel meestal de pad na 3-4 "hits" met 1 product even uit.

Ik deed een ander gedeelte van de motorkap en toen stofte het niet. Kan je zonder problemen over de blauwe 3M tape gaan? Aangezien ik veel krasjes heb net aan de randen van de tape.