• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Streep op spiegelkap

Divided

Detailing addict
23 feb 2014
49
65
Ik trof dit bij mijn auto aan en al geprobeerd weg te halen met apc; velgenreiniger, waterlesswash en een beetje terpentine maar alles helaas tevergeefs …
Ik voel het niet een nagel oid dus het is geen kras maar zit echt op de lak.

Kan ik dit handmatig wegkrijgen of moet ik naar de schadehersteller ?
 

Bijlagen

  • 1B353923-C9DB-44F9-9594-B294A4825DB6.jpeg
    1B353923-C9DB-44F9-9594-B294A4825DB6.jpeg
    128,7 KB · Weergaven: 121
Oplossing
Zo te zien zit het op ongelakt dus ruw kunststof. Daarop absoluut geen polijstmiddel gebruiken! Dan wordt het een grote witte vlek.
Ik zou persoonlijk een melamine / power sponge proberen.
Handpad met polijstmiddel, grote kans dat het dan weg is (als het gelakt is)

Edit, zie reactie RoyR, ik heb niet goed (genoeg) gekeken
Neem de oplossing van Juffer1, soms helpt ook een vlakgum maar doe voorzichtig
 
Laatst bewerkt:
nog een tip voor welke pad en middel ? Moet aangeschaft worden dus evt een sample of klein flesje heeft de voorkeur aangezien ik niet vaak gebruik
 
Zo te zien zit het op ongelakt dus ruw kunststof. Daarop absoluut geen polijstmiddel gebruiken! Dan wordt het een grote witte vlek.
Ik zou persoonlijk een melamine / power sponge proberen.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Oplossing
Mooi om te horen.
Zelf ook wel zulke krassen in interieurs verwijderd op deze manier. Je hoeft niet als een malle tekeer te gaan met zo'n sponsje. Vaak is een of 2 vegen al wel genoeg.
 
Dat was inderdaad ook mijn vraag: is het onderste deel van de spiegelkap gelakt of niet (foto is voor mij niet 100% duidelijk).
Het is niet gelakt; daarom durfde ik wondersponje ook wel aan na de vorige uitleg hier

En zet PP op de verlanglijst, jammer dat daar geen samles meer van bestaan om te proberen
 
Laatst bewerkt: