• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Streepvrije ramen, hoe doen jullie het?

Ikzelf heb een speciaal Ha Ra glasdoekje wat ik gebruik voor mijn ruiten, tv, monitor, glazen tafel etc...voor mij een wondermiddel. Streeploos!!!
 
Ik gebruik een microfiber madness waverider voor de ramen te drogen (en af en toe dodo juice clearly menthol glass cleaner).

Even een aanvullend vraagje dat misschien ook wel nuttig is voor andere: Als je de wagen gewassen hebt en kort erna krijg je tijdens een autorit een aantal druppels regen water op je ruit (niet compleet nat, maar slechts enkele druppels waar de wagen ook niet vuil van word + je gebruikt de ruitenwissers niet). Hoe kan je dan het best je ruit poetsen als je terug thuis komt zonder krassen te maken? Ik stoor me er namelijk aan dat je dan tijdens een daarop volgende rit in de zon regen vlekken op de ruit ziet (opgedroogd).

Mijn wagen maakt momenteel niet veel km's en dan is het zonde om na een wasbeurt de wagen een week op stal te zetten met een ruit die opgedroogde druppels vertoond (voor de duidelijkheid, de wagen is niet vuil en dus geen reden om te wassen op dat moment).
 
  • Leuk
Reactions: JVR_Detailer
Op de ruiten zou ik me niet zo'n zorgen maken over krassen. Ik zou in dat geval wat Spray&Wipe op de ruit sprayen en afnemen met een MF doek. Daarna de ruiten nog een keer doen met ruitenreiniger en een ruitendoek.
 
Cloudbuster is erg vergelijkbaar met de Mint Merkin van Dodo Juice. Erg goede doek, niet te dik of te groot.
Vetro Bianco is ook een erg goede doek, iets groter en zeker dikker. Zelf gebruik ik de Cloudbuster veel maar de Vetro Bianco doet er niks aan onder. Jouw keus, resultaat is hetzelfde.
 
Ook hier beide doeken maar beide erg goed. Nu houd ik persoonlijk niet van witte doeken omdat die altijd verkleuren/vaal worden. Vind het voormaat wel weer iets fijner werken.