• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Strepen en vlekken na Gyeon Cancoat

Kristof505

Detailing trainee
9 aug 2021
23
35
Hallo,

Na lang twijfelen voor de eerste keer een coating op mijn auto gezet. Betreft de Gyeon Cancoat.
Deze is vorige week dinsdag aangebracht volgens de richtlijnen van Gyeon.
Aanbrengen ging goed en ben tevreden van het resultaat.
Gisteren heeft de auto dan eindelijk de eerste regenbui gehad en wat een beading!
Enkel toen de auto droog was merkte ik strepen/vlekken op onder de spiegels, deurklinken, raamlijsten,..
Deze kon ik uiteindelijk zeer makkelijk wegvegen met een mf doek maar lijkt me niet normaal dat deze op de auto komen.
Iemand hier ervaringen mee? Of tips om dit in de toekomst te vermijden?

Benieuwd naar jullie reacties.


04.jpg
03.jpg
02.jpg
01.jpg
 
Het lijkt bijna alsof het water wat viezigheid uit deze plekken heeft getrokken. Ik zie dit ook weleens met zowel Cancoat op mijn eigen auto als met Cartec coating op de 5 serie van mijn ouders.
Probeer bij de volgende wasbeurt daar wat extra aandacht aan te besteden met een kwast of extra mf doek om te kijken of het daarna terugkomt. Ik merk dat het bij mij wegblijft als ik de auto vaker was of als er minder zand/stof op is gevallen tussen de wasbeurten.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Dit lijkt mij normale vervuiling na een regenbui? Ik heb ook vaak lopers bij de handgrepen, onder de spiegels, onder raamlijsten etc.. Daar blijft stof achter zitten (vooral bij spiegels, weet @RoyR alles van ;)) en het zijn typisch plekken waar vocht langer blijft staan. Het is de afgelopen weken ook ontzettend droog geweest dus wellicht ook veel stof in de lucht wat nu neer is gekomen op jouw auto.
 
Bedankt voor de reacties! Ik ga er bij de volgende wasbeurt extra aandacht aan besteden en het is inderdaad wel stoffig geweest.
Ben al blij dat het 'normale' vervuiling is en het niet ligt aan het aanbrengen van de coating.
Thnx!